فورد F-22 رپتور؛ تلفیقی از پیکاپ و هواپیمای جنگنده

پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فورد مدل خاصی از پیکاپ F-150 را معرفی کرده است که از جنگنده‌ی F-22 الهام گرفته شده و قرار است برای امور خیریه به حراج گذاشته شود.
تبلیغات

فورد به سفارش انجمن آزمایشات هوایی، اقدام به ساخت نسخه‌ای ویژه از خودروی پیکاپ F-150 کرده است که از نظر فنی نیز مورد بازنگری قرار گرفته و می‌تواند ۵۴۵ اسب بخار قدرت تولید کند. در ساخت این محصول از هواپیمای جنگنده‌ی رادار گریز F-22 Raptor الهام گرفته شده است و به همین خاطر، این خودرو با همین نام شناخته می‌شود. این پیکاپ قدرتمند قرار است در تاریخ ۲۷ جولای در حاشیه‌ی نمایشگاه هوایی آشکاش در ایالت ویسکانسین به حراج گذاشته شود. 

فورد F-22 راپتور

فورد از حامیان قدرتمند انجمن آزمایشات هوایی است و حمایت‌های این خودروساز از این انجمن سبب شده است هزاران نفر از جوانان بتوانند وارد کارهای تحقیقاتی مربوط به وسایل نقلیه‌ی هوایی شوند.

به گفته‌ی دیو شیمسون، معاون بخش بازاریابی و تجاری انجمن آزمایشات هوایی:

فورد F-22 یک نسخه‌ی فوق‌العاده و عالی از پیکاپ F-150 رپتور است که در حراجی Gathering of Eagles توجه زیادی به خود جلب خواهد کرد. ما نیز به همین دلیل از فورد بابت حمایت و ابتکاری که به خرج داده است بسیار ممنونیم.
فورد F-22 راپتور

ملون بتانکورت، مدیر طراحی فورد، به همراه تیم خودروهای قدرتمند این کمپانی اقدام به طراحی این وانت‌بار بسیار خاص کرده‌اند تا ادای احترامی به هواپیمای جنگنده‌ی لاکهید مارتین F-22 رپتور کرده باشند.

در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل به حجم ۳.۵ لیتر وجود دارد که به سیستم تویین توربو و اینترکولر مجهز است. این پیشرانه از سری اکوبوست فورد است و با کمک تغییراتی که در آن داده‌ شده، شاهد افزایش ۹۵ اسب بخاری قدرت آن در مقایسه با پیشرانه‌ی استاندارد هستیم تا در نهایت، قدرت این پیکاپ اسپرت را به ۵۴۵ اسب بخار برساند. 

فورد F-22 راپتور

در جلوپنجره‌ و درب محفظه‌ی بار این خودرو نیز الهام‌گیری از طراحی جنگنده‌ی F-22 به چشم می‌خورد. ترمزها و سیستم تعلیق نیز ارتقا یافته‌اند و سایز رینگ‌ها بزرگ‌تر شده است. در انتها، فورد اقدام به نصب سیستم نوردهی قدرتمند روی سقف خودرو کرده است. به گفته‌ی بتانکورت، این خودرو نمایانگر سنت فورد در ساخت خودروهای خاص در راستای حمایت از جوانان عضو انجمن آزمایشات هوایی است و وی اطمینان دارد که این خودرو در حراجی Gathering of Eagles امسال در کانون توجهات قرار خواهد گرفت.

فورد F-22 راپتور

در انتها باید اشاره کرد که حراج این خودرو، در اواخر همین ماه در محل موزه‌ی هوایی انجمن آزمایشات هوایی برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان خواهند توانست قیمت پیشنهادی خود برای مدل F-22 رپتور را اعلام کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات