مشخصات گوشی می میکس 2 فاش شد: اسنپدراگون 835 و ۶ گیگابایت رم

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مشخصات گوشی هوشمند شیائومی می میکس ۲ در بنچمارک گیک‌بنچ فاش شد.
تبلیغات

شیائومی می ‌میکس یکی از آینده‌نگرانه‌ترین گوشی‌های هوشمندی است که می‌توانید آن‌ را خریداری کنید. حال گفته می‌شود نسل دوم این محصول به‌زودی معرفی خواهد شد. به‌تازگی اطلاعات مربوط به نسل جدید می میکس در بانک اطلاعاتی گیک‌بنچ رؤیت شده است. مدل جدید این گوشی هوشمند به سیستم‌عامل اندروید ۷.۱.۱ نوقا، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ و همچنین ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز خواهد بود.

این خبر در حالی منتشر شده است که مدتی قبل لی جون به‌طور رسمی تأیید کرد که گوشی هوشمند می میکس ۲ در دست تولید قرار دارد. مؤسس و مدیرعامل شیائومی گفته است که مدل جدید گوشی هوشمند مورد بحث تا پایان سال جاری معرفی خواهد شد. لی جون همچنین اعلام کرده است که طراح اصلی نسل اول گوشی هوشمند می میکس یعنی فیلیپ استارک، وظیفه‌ی طراحی نسل دوم این محصول را نیز بر عهده دارد.

بر اساس اطلاعات فاش شده در گیک‌بنچ، گوشی هوشمند می میکس ۲ به یک نمایشگر امولد ۶.۴ اینچی با رزولوشن کیو HD (۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) مجهز خواهد بود. نسبت نمایشگر به بدنه‌ی این دستگاه ۹۳ درصد خواهد بود. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که نسل اولیه این گوشی هوشمند از نسبت نمایشگر به بدنه ۹۱.۳ درصدی بهره می‌برد.

اسپیکر مکالمه می میکس ۲ همانند نسل قبلی این محصول از نوع پیزو الکتریک خواهد بود. بلندگوهای پیزو الکتریک می‌توانند بدون قرارگیری در معرض محیط صدا را منتشر کنند.

گوشی هوشمند مورد انتظار می میکس ۲ شیائومی احتمالا به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز خواهد بود. این تراشه هم‌اکنون در گوشی‌های هوشمند رده‌بالای بازار از جمله گلکسی اس ۸ یا گلکسی اس ۸ پلاس و نیز شیائومی می ۶ و وان پلاس ۵ به کار گرفته شده است. قدرتمندترین پردازنده‌ی حال حاضر شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۳۵، از ۸ هسته‌ی سفارشی Kyro 280 با فرکانس کاری ۲.۴۵ گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه آدرینو ۵۴۰ است.

Mi mix 2

از دیگر مشخصات گوشی شیائومی می میکس ۲ می‌توان به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و رابط کاربری انحصاری می‌یو‌آی ۹ روی اندروید ۷.۱.۱ نوقا اشاره کرد.

این دستگاه در بخش ارتباطی از شبکه‌های پرسرعت ۴جی ال‌تی‌ای، VoLTE، وای‌فای دوبانده، بلوتوث ۵.۰ و غیره پشتیبانی می‌کند.

در گیک‌بنچ هیچ‌ جزئیاتی در مورد میزان حافظه‌ی ذخیره‌سازی این محصول به چشم نمی‌خورد؛ اما پیش‌بینی شده است که می میکس ۲ از ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره خواهد برد.

مشخصات مورد انتظار برای گوشی هوشمند شیائومی‌ می میکس ۲:

  • صفحه‌نمایش امولد ۶.۴ اینچی بدون حاشیه با رزولوشن کیو HD (۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل)
  • پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ (شامل هشت هسته‌ی Kuro 280 با فرکانس کاری ۲.۴۵ گیگاهرتز) 
  • پردازنده‌ی گرافیکی آدرینو ۵۴۰
  • ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم ال‌پی‌دی‌دی‌آر ۴
  • دوربین دوگانه‌ی پشتی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی
  • سیستم‌عامل اندروید ۷.۱.۱ نوقا به همراه رابط کاربری می‌یو‌آی ۹
  • گواهی آی‌پی ۶۸ (مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار)
  • پشتیبانی از ۴ جی ال‌تی‌ای، VoLTE، وای‌فای دوبانده، بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ و درگاه یواس‌بی نوع سی
  • باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

تاریخ معرفی گوشی شیائومی می‌میکس ۲

بنا به اعلام لی جون، گوشی هوشمند شیائومی می میکس ۲ احتمالاً در سه‌ماهه‌ی سوم یا سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد. در حال حاضر جزئیات دیگری در این رابطه در دسترس نیست.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات