اتحادیه اروپا برای دومین بار گوگل را جریمه خواهد کرد

پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اتحادیه اروپا در حال بررسی پرونده‌‌ی آنتی تراستی در خصوص اندروید است و گوگل به‌احتمال زیاد بار دیگر ملزم به پرداخت جریمه‌ای سنگین خواهد شد.
تبلیغات

به گزارش رویترز، اتحادیه‌ی اروپا در حال بررسی پرونده‌ی آنتی تراستی در مورد اندروید گوگل است و برای بررسی نهایی و بیشتر این پرونده، گروهی از متخصصان را به کار گمارده تا نظر نهایی را در مورد این پرونده صادر کند که به‌احتمال بسیار زیاد به صدور دومین جریمه‌ی بزرگ برای گوگل توسط این اتحادیه ختم خواهد شد.

در صورتی که کمیسیون تخصصی ایجادشده نظر اولیه در مورد سوءاستفاده‌ی گوگل از سیستم عامل اندروید برای تقویت حکمرانی در اروپا را تأیید کند، باید تا پایان سال جاری میلادی شاهد انتشار دومین حکم سخت‌گیرانه‌ی این نهاد اروپایی علیه آلفابت یا گوگلی باشیم که اندروید را توسعه می‌دهد.

کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا در ماه آوریل میلادی گوگل را به سوءاستفاده از سیستم‌عامل اندروید برای کنار زدن رقبا متهم کرده بود. از جمله‌ی رقبایی که به ادعای اتحادیه‌ی اروپا از سیاست‌های گوگل متضرر شده‌اند، باید به FairSearch، Disconnect Inc، Yandex و همچنین Aptiode اشاره کرد که هر یک در حوزه‌های مختلفی در حال فعالیت هستند.

ماه گذشته گوگل به دلیل استفاده از نفوذ سرویس جستجوی خود برای کنار زدن رقبا در زمینه‌ی ارائه‌ی سرویس‌های خرید، از سوی اتحادیهی اروپا ملزم به پرداخت جریمهای ۲.۷ میلیارد دلاری شد که بالاترین جریمه‌ی تعیین‌شده توسط این نهاد اروپایی برای یک کمپانی آمریکایی است. اتحادیه‌ی اروپا پیش از این اینتل را ۹۰۰ میلیون دلار جریمه کرده بود که بیشترین مبلغ جریمه برای یک کمپانی آمریکایی فعال در حوزه‌ی فناوری بود.

انتظار می‌رود مبلغ جریمه‌ی جدید برای گوگل به دلیل سوءاستفاده از اندروید به‌منظور کنار زدن رقبا نزدیک به ۲.۷ میلیارد دلار باشد. اتحادیه‌ی اروپا در حکم اولیه که آوریل سال گذشته‌ی میلادی ارائه شد، از گوگل خواسته است به سیاست‌های غیر رقابتی خود که از ژانویه سال ۲۰۱۱ در پیش گرفته، پایان دهد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، گوگل در ازای نصب اپلیکیشن‌هایی نظیر مرورگر کروم و جستجوی گوگل این اجازه را به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند می‌دهد تا به سایر سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل دسترسی داشته باشند. گوگل با در اختیار داشتن پلتفرم اندروید، تولیدکنندگان گوشی‌ها را از نصب پیش‌فرض سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های رقبای این کمپانی منع می‌کند. گوگل حتی متهم شده است که به اپراتورهای مخابراتی و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در ازای نصب کردن اپلیکیشن جستجوی گوگل پول پرداخت می‌کند. 

اتحادیه‌ی اروپا در مرحله‌ی نهایی تصمیم‌گیری اقدام به ایجاد کمیسیون‌های تخصصی متشکل از سه تا چهار کارشناس زبده می‌کند تا پرونده را از ابتدا در کنار حکم اولیه بدون داشتن پیش‌زمینه‌ی ذهنی بررسی کنند. باید دید نتیجه‌ی بررسی‌های این کمیسیون تخصصی به ضرر گوگل خواهد بود یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات