
انویدیا برای زنده نگه داشتن قانون مور، روی پردازندههای گرافیکی با ماژولهای چندتراشهای تحقیق میکند.
تیمی از محققان انویدیا در دانشگاه ایالتی آریزونا، دانشگاه تگزاس و مرکز ابرمحاسباتی بارسلونا، مقالهای چاپ کردهاند که در آن راههایی برای دور زدن مشکل افزایش تراکم ترانزیستوری مطرح شده است.
با توجه به فناوریهای امروزی، سقفی برای حداکثر کارایی قابل دستیابی در بخش پردازندهها تعریف شده که رسیدن به بیشتر از آن بسیار دشوار است و هزینهی بالایی دارد. برای اجتناب از رسیدن به چنین وضعیتی، محققان انویدیا پیشنهاد ساخت ماژولهای پردازندهی گرافیکی (GPM) را دادهاند. این ماژولها در یک پکیج و با استفاده از فناوریهای سیگنالینگ با پهنای باند بالا و مصرف انرژی کم، بهصورت یکپارچه درمیآید تا از آن بتوان برای طراحی و ساخت پردازندههای گرافیکی با ماژول چندتراشهای (MCM) استفاده کرد.
مقالههای مرتبط:
بر اساس یافتههای محققان از شبیهساز اختصاصی انویدیا، پردازندههای گرافیکی MCM میتوانند تا حد زیادی به افزایش تعداد واحدهای پردازشی جریانی (SM) کمک کنند. افزایش تعداد این واحدها منجر به افزایش سرعت اجرا خواهد شد. محققان همچنین با بهبود بلاکهای GPM اولیه و استفاده از اتصالهای پیشرفته، تراشهای با ۲۵۶ واحد پردازش جریانی شبیهسازی کردهاند که نسبت سرعت را در قیاس با بزرگترین پردازندهی گرافیکی با ۱۲۸ واحد پردازش جریانی، ۴۵.۵ درصد افزایش داده است. بهعلاوه طراحی آنها در مقایسه با مالتی-GPU مشابه، ۲۶.۸ درصد افزایش کارایی داشته و تنها ۱۰ درصد کمتر از یک پردازندهی گرافیکی با ۲۵۶ واحد پردازش جریانی است که ساخت آن با فناوریهای امروزه ممکن نیست.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.