پیشرفت چشمگیر تسلا مدل S و مدل X در شتاب‌گیری

پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا به‌تازگی خط تولید خود را به‌روز کرده است تا بتواند بهینه‌سازی‌هایی در عملکرد مدل S و مدل X به وجود آورد.
تبلیغات

چندی پیش، تسلا اعلام کرد که اولین ۳۰ دستگاه از مدل 3، در تاریخ ۲۸ جولای طی مراسمی به خریداران تحویل داده خواهد شد. اما خبر دیگری که مهم است، مربوط به به‌روز شدن خط تولید تسلا برای بهبود عملکرد مدل S و مدل X می‌شود. این تغییرات، باعث بهبود یافتن شتاب‌گیری این دو مدل می‌شوند و زمان رسیدن این خودروها از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهند.

بهبود در عملکرد خودروهای تسلا

در هر دوی این مدل‌ها، سخت‌افزار و نرم‌افزار بهبود یافته‌اند و به خاطر تغییرات در سخت‌افزار،‌ مدل‌هایی که قبلا تولید شده‌اند نمی‌توانند این بهبود در عملکرد را تجربه کنند.

تغییرات در نسخه‎های جدید باعث شده‌اند که Model S 75 بتواند در ۴.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ زمان قبلی برای این مدل ۵.۵ ثانیه بوده است و بنابراین ۱.۲ ثانیه سریع‌تر شده است. البته شتاب‌گیری مدل‌های گران‌تر (نسخه‌های P100DL) دست‌نخورده باقی مانده است و به نظر می‌رسد تسلا قبلا به بیشترین حد ممکن برای آن‌ها رسیده است.

در ادامه می‌توانید جدولی از تغییراتی که در شتاب‌گیری مدل‌های مختلف به وجود آمده را ببینید:

مدل

زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (نسخه جدید) 

زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (نسخه قدیمی)

Model S 75 

۴.۳ ثانیه

۵.۵ ثانیه

Model S 75D

۴.۲ ثانیه

۵.۲ ثانیه

Model S 100D

۴.۱ ثانیه

۴.۲ ثانیه

Model X 75D

۴.۹ ثانیه

۶.۰ ثانیه

Model X 100D

۴.۷ ثانیه

۴.۸ ثانیه

همچنین ۷ سرنشینه بودن به‌عنوان یک آپشن ۳۰۰۰ دلاری برای مدل X قابل سفارش است. با توجه به این‌که طبق گفته‌های ایلان ماسک، تسلا مدل ۳ قرار است در «کمتر از ۶ ثانیه» به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، این بهبودها می‌توانند به مشتریان برای انتخاب بین یک مدل معمولی‌تر (مدل ۳) و مدل‌های با عملکرد بالا و شتاب بیشتر (مدل S و X) کمک کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات