اچ تی سی گوشی میان رده‌ای مجهز به فناوری اج سنس می‌سازد

چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش شده که شرکت اچ‌تی‌سی در حال کار روی یک گوشی میان‌رده‌ی مجهز به فناوری اج سنس است.
تبلیغات

اگر فکر می‌کنید که فناوری اج سنس به کار گرفته‌شده در گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی یو ۱۱ فقط یک طرح انحصاری و یگانه برای این محصول است، بد نیست بدانید که شایعه‌ی جدیدی منتشر شده مبنی بر اینکه اچ‌تی‌سی علاوه بر افزایش فعالیت روی این تکنولوژی جدید، قصد دارد از آن در یک محصول میان رده‌ نیز بهره ببرد.

این دستگاه با کد نام اوشن لایف (Ocean Life) شناخته می‌شود که در واقع نشان‌دهنده‌ی سبک نام‌گذاری محصولات سری اچ‌تی‌سی یو است. اچ‌تی‌سی یو اولترا با کد نام اوشن نوت شناخته می‌شود و کد نام گوشی‌ اچ‌تی‌سی یو پلی، اوشن اسمارت است. علاوه بر این‌ کد نام گوشی یو ۱۱ این کمپانی با نام اوشن مستر همراه بود. (البته برخی منابع می‌گویند کد نام گوشی اچ‌تی‌سی یو ۱۱ همان اوشن است.)

مشخصات گوشی میان‌رده‌ی جدید اچ‌تی‌سی تا حدودی اعلام شده است. این گوشی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام بهره خواهد برد؛ پردازنده‌ای که به‌عنوان یک تراشه‌ی میان‌رده عملکرد بسیار قابل توجهی از خود نشان داده است. صفحه‌نمایش این محصول ۵.۲ اینچی خواهد بود و رزولوشن فول اچ‌دی ارائه می‌دهد. این نمایشگر دقیقاً با صفحه‌نمایش به کار گرفته‌شده در گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی یو پلی یکسان است. با در نظر گرفتن اینکه تمام محصولات سری اچ‌تی‌سی یو به پنل‌های اس-ال‌سی‌دی مجهز شده‌اند، می‌توان پیش‌بینی کرد که گوشی میان‌رده‌ی جدید این کمپانی نیز از همین نوع پنل بهره ببرد. البته این پیش‌بینی با توجه به محصولات قبلی اچ‌تی‌سی انجام شده است و به همین دلیل در حال حاضر دقیقاً نمی‌توان با اطمینان آن را تأیید کرد.

گفته‌ می‌شود گوشی‌ میان‌رده‌ی جدید اچ‌تی‌سی به دو دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در پشت و جلو مجهز خواهد شد؛ اما نباید انتظار کیفیتی در حد دوربین سایر محصولات سری یو از این دوربین‌ها داشته باشید. از دیگر مشخصات گوشی اوشن لایف می‌توان به پشتیبانی از بلوتوث ۵ (امکان اتصال هم‌زمان به دو دستگاه)، هدفون‌های یوسونیک اچ‌تی‌سی و باتری با ظرفیت ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد. علاوه بر این، محصول یادشده به همراه سیستم‌عامل اندروید ۷.۱.۱ و رابط کاربری انحصاری اچ‌تی‌سی موسوم به سنس ۹ یو ایکس به بازار عرضه خواهد شد.

اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه، بهره گرفتن از فناوری اج سنس است. با این تکنولوژی کاربر می‌تواند با فشردن لبه گوشی به میزانی که خود تعیین می‌کند، اقدامات مختلفی انجام دهد؛ به‌عنوان مثال اجرای یک اپلیکیشن یا دوربین.

با توجه به آنچه گفته شد، به نظر می‌رسد با یک محصول میان‌رده‌ی خوب مواجه هستیم که امکانات و قابلیت‌های قابل توجهی ارائه می‌دهد؛ ولی برای قضاوت نهایی در این مورد باید منتظر بمانیم تا این دستگاه به‌صورت رسمی معرفی شود.  این خبر از طرف همان شخصی منتشر شده است که پیش از معرفی رسمی گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی یو اولترا و اچ‌تی‌سی یو پلی، اطلاعات تقریبا کاملی از این دو محصول فاش کرده بود که بیشتر آن‌ها واقعیت داشت؛ بنابراین می‌توان گفت که منبع خبر قابل اطمینان است.

با توجه به این گزارش، واضح است که اچ‌تی‌سی استفاده از روش‌ لمسی مخصوص به خود را در گوشی‌های هوشمند جدی گرفته است و به همین دلیل انتظار داریم‌ از این پس دستگاه‌های بیشتری با فناوری اج سنس توسط این کمپانی معرفی شوند. تصور بر این است که واحدهای تحقیق و توسعه، هزینه و زمان زیادی برای ساخت و قابل استفاده شدن فناوری اج‌ سنس صرف کرده باشند؛ بنابراین منطقی است که انتظار داشته باشیم اچ‌تی‌سی از تکنولوژی یادشده در دستگاه‌های بیشتری استفاده کند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا فناوری اج سنس به یک قابلیت محبوب و کاربردی تبدیل خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات