افشای جزئیاتی در مورد آیفون 8 در فرم‌ور بلندگوی هوم‌پاد اپل

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
بررسی کدهای مربوط به فرم‎ور بلندگوی هوم‌پاد اپل، جزئیات جالبی در رابطه با طراحی آیفون ۸ و قابلیت‎های احتمالی آن در اختیارمان قرار می‌دهد.
تبلیغات

هفته گذشته، شرکت اپل اولین بیلد از فرم‌ور بلندگوی هوشمند هوم‌پاد را منتشر کرد و به توسعه‌دهندگان امکان داد با جست‌وجو در کدهای آن، اطلاعات بیشتری در رابطه با این بلندگوی هوشمند به دست آورند. به‌تازگی، یک توسعه‌دهنده با نام استیو تروتن‌اسمیت با بررسی کد‎های مربوط به فرم‌ور هومپاد اپل، به جزئیاتی در مورد آیفون ۸ پی برده است.

به نظر می‌رسد که در این کدها، قابلیت تشخیص چهره آیفون ۸ تأیید می‌شود. آن‌طور که پیدا است، اپل در بخشی از کدهای مربوط به فرم‌ور توسعه‌یافته برای قابلیت تاچ‌ آی‌دی (BiometricKit)، به تشخیص چهره با استفاده از امواج مادون قرمز اشاره دارد. فناوری تشخیص چهره آیفون ۸، احتمالا می‌تواند چهره کاربران را از نمای نزدیک یا زوایای مختلف شناسایی کند.

فریم‌ور هوم‌پاد

آنلاک شدن گوشی با استفاده از تشخیص چهره، یکی از قابلیت‌های مورد انتظار برای آیفون ۸ است و برخی، حتی مدعی شده‎اند که این ویژگی با قابلیت تاچ‌ آی‌دی جایگزین می‌شود. درحالی‌که شک و تردید‌هایی در مورد نحوه عملکرد سیستم تشخیص چهره آیفون ۸ وجود دارد، به نظر می‎رسد که شرکت اپل موفق به توسعه سیستم بسیار امنی شده است که با تصویربرداری از صورت و مدل‌های سه‎بعدی چهره، هویت کاربران را احراز خواهد کرد.

جدا از قابلیت Face ID، فرم‌ور مربوط به بلندگوی هوشمند هوم‎پاد ظاهرا طراحی بدون حاشیه آیفون ۸ را تأیید می‎کند. رندر منتشرشده در فرم‌ور بلندگوی هوشمند هومپاد نهفته شده و به‌صورت دقیق‌تر، اپل آن را در بخش شیوه احراز هویت کاربران برای سیستم پرداخت اپل پِی پنهان کرده است.

فریم‌ور هوم‌پاد

با بررسی دقیق‌تر کدها، مشخص می‌شود که اسم رمز احتمالی آیفون ۸ یا هر نام دیگری که برای گوشی آیفون رده‌بالای ۲۰۱۷ اپل انتخاب می‎شود، D22 خواهد بود. همان‎طور که در تصویر فوق مشاهده می‌شود، آیفون پرچم‎دار جدید اپل از طراحی بدون حاشیه برخوردار خواهد بود و تنها بخشی از حاشیه بالای نمایشگر به جای‌گیری بلندگو، سنسور دوربین و سنسورهای لازم برای سیستم تشخیص چهره اختصاص یافته است.

با حذف حاشیه پایین مربوط به دکمه فیزیکی هوم که سنسور اثر انگشت نیز در مدل‎های قبلی با آن ادغام شده بود، آیفون ۸ احتمالاً یکی از کم‌حاشیه‎ترین محصولات امسال خواهد بود. تصویر به‌دست‌آمده با اطلاعات پیشین در مورد آیفون ۸، هم‌خوانی دارد؛ به همین جهت، می‌توان طراحی آیفون پرچم‎دار جدید اپل را بهطور رسمی تأیید کرد.

بر اساس شایعات، آیفون ۸ در ماه سپتامبر (شهریورماه) به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد و انتظار می‌رود که دو آیفون ارزان‎قیمتتر ۷ اس و ۷ اس پلاس نیز به همراه این مدل ارائه شود. بااین‌حال، دو آیفون دیگر فاقد سیستم تشخیص چهره یا طراحی بدون حاشیه هستند و تنها مشخصات سخت‌‏افزاری قدرتمندتری در مقایسه با آیفون‌های ۲۰۱۶ اپل دارند. برخلاف آیفون‌های سری ۷ اس، آیفون پرچم‎دار جدید اپل با تأخیر یک یا دو ماهه از زمان معرفی عرضه میشود

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون ۸ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات