فروش نقدی پژو 207i و مشکل همیشگی سایت ایران خودرو

یک‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
امروز خودروی پژو 207i با قیمت قطعی ۴۷ میلیون و ۳۲۷ هزار تومان توسط ایران خودرو عرضه شد؛ اما باز هم سایت این شرکت لحظاتی پس از آغاز طرح، پاسخگوی مراجعین نبود.
تبلیغات

از ساعت ۱۰ صبح امروز، مرحله دوم فروش نقدی خودروی پژو 207i اتوماتیک توسط ایران خودرو آغاز شد. این در حالی است که مثل همیشه، سایت خرید اینترنتی ایران خودرو که اخیرا دچار تغییرات اساسی نیز شده است؛ با مشکل خطا در سرور روبرو شد و کمتر کسی توانست خودروی مد نظر خود را سفارش دهد. 

قیمت قطعی این خودرو ۴۷ میلیون و ۳۲۷ هزار تومان از طرف ایران خودرو لحاظ شده است. از سوی دیگر، قیمت این خودرو در بازار امروز به ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید تا دلالان خودرو با هدف کسب سود ۳ میلیون تومانی، به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو هجوم ببرند و عملا سایت از دسترس خارج شود.

جالب اینجا است که از ساعت ۱۰:۴۰، سایت به‌طور کامل بسته شده و دیگر کسی قادر به خرید این خودرو نیست. به علت حاشیه سود بالای این خودرو، بسیاری در تلاش بودند با ثبت نام این محصول در تعداد زیاد، سود قابل توجهی نصیب خود کنند که به نظر می‌رسد مثل ادوار گذشته در پیش فروش‌ خودروهای دیگر ایران خودرو مثل پژو 2008، تنها کسانی که سهمی از این خودروها نصیبشان نمی‌شود، مصرف‌کنندگان واقعی هستند.

در دور اول فروش نقدی این خودرو نیز تعداد خودروهای عرضه‌شده توسط ایران خودرو محدود بود و این بار هم به نظر می‌رسد شرایط مشابهی حاکم است و مثل همیشه، این واسطه‌‌ها هستند که به سود قابل توجهی از خرید و فروش این خودرو دست خواهند یافت.

اینکه چه زمانی مشکلات سایت فروش اینترنتی خودرو در ایران حل خواهد شد تا مصرف‌کنندگان واقعی بتوانند خودروهای مورد نیاز را بدون استرس و با آرامش خریداری کنند؛ مشخص نیست. اما آنچه واضح به نظر می‌رسد؛ عدم وجود سازوکار قانونی و منطقی در راستای خارج کردن دلالان از بازار خرید و فروش خودروهای صفر کیلومتر است. مشکلی که سالیان متوالی، گریبان‌گیر صنعت خودروسازی ایران بوده است و بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها مرتفع شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات