سرمایه‌گذاری ۲.۶ میلیارد دلاری اپل در ال جی برای تولید پنل اولد برای آیفون

سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هرچند سامسونگ برای تأمین تقاضای اپل، پنل اولد تولید می‌کند؛ اما کوپرتینویی‌ها در پی آن هستند تا نیاز خود را توسط منابع دیگری نظیر ال‌جی تأمین کنند.
تبلیغات

در حال حاضر از سامسونگ به‌عنوان تنها تأمین‌کننده‌ی پنل‌ اولد مورد نیاز اپل برای آیفون ۸ اسم برده می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها در پی ایجاد تنوع در زنجیره‌ی تولید پنل‌ اولد به‌منظور جلوگیری از کمبود و همچنین مشکلات احتمالی آینده هستند.

بر اساس اطلاعات اخیر، نه‌تنها اپل در آستانه‌ی امضای قراردادی جدید با ال‌جی است؛ بلکه این کمپانی آمریکایی در پی آن است تا با انجام سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در خطوط تولید اولد ال‌جی، امکان تولید اولد به‌صورت اختصاصی برای آیفون‌های خود را در اختیار داشته باشد.

سامسونگ در حال حاضر نزدیک به ۹۵ درصد از بازار‌ پنل‌های اولد سایز کوچک و متوسط را در اختیار دارد؛ حال این کمپانی کره‌ای در پی آن است تا با احداث بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید پنل اولد در جهان، همچنان جای پای خود را محکم‌تر و استوارتر از پیش سازد. در مقابل، The Korea Herald گزارش داده است که اپل در آستانه‌ی امضای قراردادی با ال‌جی برای تبدیل شدن این کمپانی به تأمین‌کننده‌ی اختصاصی پنل اولد برای آیفون است. در گزارش منتشرشده، شرایط به این ترتیب تشریح شده است:

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اپل در پی یک سرمایه‌گذاری ۱.۷۵ تا ۲.۶۲ میلیارد دلاری در صنعت تولید پنل اولد ال‌جی است تا از این طریق خطوط تولید جدیدی راه‌اندازی شوند که به‌صورت اختصاصی برای اپل پنل اولد تولید می‌کنند. شنیده‌ها حکایت از این دارند که دو طرف در مورد مفاد قرارداد به توافق رسیده‌اند؛ هرچند جزئیات این توافق نظیر مبلغ، زمان و سایر موارد هنوز نهایی نشده است.

انتظار می‌رود کارخانه‌ی جدید ال‌جی برای تولید پنل‌ اولد که با نام E6 شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۹ وارد چرخه‌ی تولید شود. ال‌جی ماه گذشته اعلام کرد که در پی انجام سرمایه‌گذاری ۳.۵ میلیارد دلاری در زمینه‌ی تولید پنل‌ اولد است. حال شواهد امر نشان از این دارند که بخش بزرگی از مبلغ سرمایه‌گذاری شده، توسط اپل تأمین خواهد شد.

توافق با ال‌جی را باید یک بازی دو سر برد برای اپل به‌حساب آورد؛ چرا که این کمپانی آمریکایی علاوه بر اطمینان خاطر از تأمین نیاز خود که شاید به دلیل تکمیل ظرفیت تولید سامسونگ قادر به پاسخگویی به آن نباشد، می‌تواند با ایجاد رقابت بین کمپانی‌ها، قیمت را نیز به نفع خود کاهش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات