نیکون در حال ساخت یک دوربین بدون آینه جدید است

جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نیکون، یکی از بزرگ‌ترین سازندگان دوربین و از پرافتخارترین برندهای فعال در این حوزه، در حال ساخت یک دوربین بدون آینه جدید است. محصولی که بیش از پیش به شهرت این شرکت ژاپنی خواهد افزود.
تبلیغات

وقتی صحبت از دوربین‌های بدون آینه می‌شود، برند نیکون به ذهن شما خطور نمی‌کند. البته نیکون، از تولیدکنندگان پرافتخار دوربین و در ساخت دوربین‌های باکیفیت دیجیتال تک‌لنزی بازتابی (DSLR)، برندی مطرح و باتجربه است. اما در مورد دوربین‌های بدون آینه، سری نیکون ا چیزی نبود که بتوان از آن به‌عنوان موفقیت برای این شرکت نام برد.

اما نیکون قصد ندارد در این زمینه کوتاه بیاید. به‌تازگی از سایت nikonrumors نقل شده که کوزیو اوشیدا، رئیس نیکون، در جریان مصاحبه با یک روزنامه ژاپنی به نام نیکان کوگیو شیمبون از تلاش برای ساخت دوربین بدون آینه جدیدی خبر داده است. البته مصاحبه صورت‌گرفته به زبان ژاپنی است و شاید خبر به‌درستی ترجمه نشده باشد.

به‌هرحال اگر فرض را بر این بگذاریم که این خبر درست است، در بخشی از مصاحبه کوزیو اوشیدا این‌طور می‌گوید:

من برای نسلی که با گوشی‌های هوشمند خو گرفته‌اند، یک دوربین نیکون بدون آینه عرضه خواهم کرد که از نظر کارایی، تفاوت بسیاری با محصولات شرکت‌های دیگر خواهد داشت. من می‌خواهم با استفاده از فناوری لنز صنعتی، کارایی لنز را افزایش دهم؛ اما حاصل کار باید کاربری آسانی داشته باشد.

این نخستین بار نیست که می‌شنویم نیکون روی دوربینی جدید کار می‌کند. پیش از این نیز شایعات حاکی از این بودند که نیکون یک دوربین فول فریم بدون آینه عرضه خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید دوربین جدید نیکون، با گفته‌های یوشیدا منطبق خواهد بود یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات