سوددهی شارپ در سه فصل مالی پیاپی

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شارپ چندی پیش به مالکیت فاکس‌کان چین درآمد. حال گزارش مالی شارپ نشان می‌دهد که مالکیت فاکس‌کان تأثیری جدی در سوددهی  این شرکت ژاپنی داشته است.
تبلیغات

شرکت شارپ در روز جمعه نتایج مالی خود برای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد که شارپ برای سومین فصل پیاپی به سوددهی رسیده است و این بدان معنا است که برنامه‌های کاهش هزینه فاکس‌کان برای این شرکت به سرانجام رسیده است. اگر شارپ بتواند در فصل مالی بعدی نیز به سودآوری برسد، پس از چهار سال به اولین سودآوری سالانه خود دست خواهد یافت.

با رسیدن به سوددهی پایدار،‌ شارپ آماده است تا با رفتار تهاجمی، سهم ازدست‌رفته خود در بازار الکترونیک را احیا کند. شارپ برای رسیدن به این مقصود، فروش تلویزیون‌های خود را در چین افزایش داده است و قصد دارد با عرضه یک برند پریمیوم، دوباره به بازار تلویزیون ایالات متحده بازگردد. شارپ همچنین برنامه دارد در سال مالی‌ ۲۰۱۸ که از آوریل شروع می‌شود، فروش سالانه تلویزیون خود را به ۱۰ میلیون دستگاه در سال برساند.

سود شارپ در سه‌ماهه منتهی به ژوئن ۲۰۱۷ به ۱۳۰ میلیون دلار رسید که نسبت به ضرر ۲۶۰ میلیون دلاری سال قبل، افزایش زیادی نشان می‌دهد. شارپ که یکی از تأمین‌کنندگان قطعات آیفون اپل است،‌ پیش‌بینی می‌کند سود کل سال ۲۰۱۷ به ۶۰۰ میلیون دلار برسد که نسبت به ضرر ۳۰۰ میلیون دلاری سال قبل، افزایش خوبی نشان می‌دهد.

با این وجود تحلیلگران معتقدند که هسته اصلی تجارت شارپ که شامل تولید پنل‌ نمایشگر می‌شود، ممکن است تحت تأثیر ناپایداری بازار و جنگ قیمت رقبای کره‌ای و چینی قرار گیرد. عامل دیگر که می‌تواند به شارپ صدمه بزند، تغییرات بازار نمایشگر به سمت نمایشگرهای اولد است. شارپ قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری، تولید انبوه اولد را در سال ۲۰۱۸ آغاز کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات