پتنت آمازون، امکان خرید به‌وسیله واقعیت افزوده را فراهم می‌کند

یک‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
احتمال می‌رود آمازون به‌زودی با استفاده از واقعیت افزوده، تحول جدیدی در تجربه‌ی خرید آنلاین به وجود آورد.
تبلیغات

ما در گذشته شاهد موفقیت کمپانی نیانتیک در به‌کارگیری واقعیت افزوده در بازی‌هایی نظیر پوکمون‌گو بوده‌ایم. با این حال، به جز صنعت گیم، واقعیت افزوده موارد استفاده‌ی دیگری نیز دارد. اخیرا پتنتی از آمازون منتشر شده است که ظاهرا نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی این شرکت به استفاده از واقعیت افزوده در حوزه‌ی اختصاصی خود است.

اما نحوه‌ی کارکرد آن چگونه است؟ این پتنت نشان می‌دهد که چگونه واقعیت افزوده می‌تواند در امتحان کردن برخی اقلام، نظیر پوشاک به کاربران کمک کند. این پتنت سیستمی را تشریح می‌کند که نقاط داده‌ی ابری را برای اشیاء واقعی تولید می‌کند. برای مثال اگر قصد استفاده از دست خود داشته باشید، این اپلیکیشن موقعیت و جهت دست شما را ردیابی می‌کند و تصویر محصولی که قصد خرید آن را دارید نظیر مچ‌بند سلامتی، ساعت هوشمند، دست‌بند و ... برای شما ردیف می‌کند.

از طریق اپلیکیشن آن، کاربران قادر خواهند بود به‌جای تماشای تصاویر اینترنتی و مدل‌های محصول مورد علاقه‌ی خود، دریابند که آن محصول مورد نظر، روی دست آن‌ها چه ظاهری خواهد داشت؛ زیرا برای مثال احتمال دارد ساعتی که در دست دیگران زیبا به نظر می‌رسد، لزوما مناسب ما نباشد. از آنجایی که فاکتورها و عوامل مختلفی در این میان محاسبه می‌شود، این سیستم نهایت تلاش خود را می‌کند تا تنها تصویر ساده‌ی مدل را افزوده نکند، بلکه تا حد ممکن همه‌چیز واقعی به نظر برسد.

در بخشی از یادداشت این پتنت آمده است:

 کاربرانی که مایل به خرید این اقلام فیزیکی هستند، احتمالا درک می‌کنند که تجربه‌ی خرید با بهبود نمایش‌های واقع‌گرایانه از اقلام فیزیکی روی دستگاه‌ها بهبود می‌یابد.

با وجود اینکه این یک ایده‌ی هوشمندانه به حساب می‌آید، هنوز هیچ جزئیاتی مبنی بر قصد آمازون برای عرضه‌ی چنین سیستمی وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات