آپدیت Creators ویندوز 10 برای عموم کاربران در دسترس قرار گرفت

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت به‌روزرسانی Creators ویندوز ۱۰ را به صورت عمومی منتشر کرد.
تبلیغات

مایکروسافت اعلام کرد که به‌روزرسانی Creators ویندوز ۱۰ از هم اکنون برای تمامی افرادی که یک سیستم سازگار با این سیستم‌عامل را در اختیار دارند، در دسترس قرار گرفته است.

با در نظر گرفتن این موضوع که به‌روزرسانی Creators ویندوز ۱۰ در اردیبهشت معرفی شده، انتشار عمومی آن در مقطع زمان فعلی شاید کمی عجیب به‌نظر برسد و این در حالی است که انتشار آپدیت پاییز Creators ویندوز ۱۰ نیز برای چند ماه دیگر برنامه‌ریزی شده است. از آنجایی که مایکروسافت در حال بررسی روش‌های مختلف برای ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل یاد شده است، اعلام این خبر با اهمیت جلوه می‌کند و بدین ترتیب کاربران معمولی و مشتریان تجاری ویندوز ۱۰ می‌توانند جدیدترین نسخه‌ی این سیستم‌عامل را در چارچوب‌های زمانی قابل پیش‌بینی‌تری دریافت کنند.

مایکروسافت در مورد اهمیت این خبر در پستی در وبلاگ خود اینگونه توضیح داده است:

از اینکه به‌روزرسانی Creators ویندوز ۱۰ در دسترس تمامی مشتریان ما قرار گرفته، بسیار هیجان‌زده‌ایم. ما همچنین سازمان‌های تجاری را دعوت می‌کنیم تا سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ خود را به نسخه ۱۷۰۳ به‌روزرسانی کند. برای بررسی به‌روز بودن سیستم خود می‌توانید به صفحه‌ی Windows Security مراجعه کنید. ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که تمامی دستگاه‌های سازگار، بتوانند این آپدیت را دریافت کنند‌. با به‌روز نگه داشتن ویندوز می‌توانید همیشه جدیدترین قابلیت‌ها را در این سیستم‌عامل تجربه کرده و علاوه بر این از امنیت بیشتری بهره‌مند شوید.
windows 10 creators

البته نصب آپدیت‌های سیستم‌عامل می‌تواند گاهی باعث بروز مشکلات شود و بنابراین پیش از اقدام به‌بروزرسانی، بهتر است از اطلاعات خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه و سپس به‌روزرسانی مورد نظر را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. اینکه نصب به‌روزرسانی مورد اشاره چقدر به طول خواهد انجامید را نمی‌توان به راحتی پیش‌بینی کرد و اگر در حال انجام کاری باشید احتمالا در این شرایط، سیستم‌عامل خود را آپدیت نخواهید کرد. افزون بر آنچه گفته شد اگر نگران این موضوع هستید که نصب یک به‌روزرسانی مشکلاتی را در سخت‌افزار یا برخی اپلیکیشن‌ها ایحاد کند، می‌توانید از نصب آپدیت یاد شده خودداری کنید.

اما در هر صورت باید توجه داشته باشید که اگر سیستم‌عامل خود را در فواصل زمانی بلند مدت به‌روزرسانی کنید، در واقع در معرض خطرات بیشتری قرار خواهید گرفت. مسلما نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز آسیب‌پذیری‌های بیشتری نسبت به نسخه‌های جدیدتر دارند. شما می‌توانید پیش از اقدام به نصب آپدیت‌های جدید، مزایا (امنیت بیشتر، قابلیت‌های جدید) و معایب آن (احتمال بروز مشکل در عملکرد سخت‌افزار، احتمال بروز مشکل در نرم‌افزارهای غیر سازگار) را بسنجید تا ببینید نصب آن به‌روزرسانی به نفع شما خواهد بود یا خیر. روش جدید انتشار به‌روزرسانی‌های ویندوز با هدف کمک به کاربران آماده شده است.

علاقه‌مندان از قبل می‌توانستند این به‌روزرسانی را به صورت دستی بر روی سیستم خود نصب کنند. آپدیت Creators ویندوز ۱۰ در تاریخ ۱۱ آوریل رسما منتشر شد. مایکروسافت سپس در تاریخ ۲۵ آوریل اعلام کرد که نصب این به‌روزرسانی اجباری نیست و به کاربران توصیه کرد تا برای بهره بردن از راهنمایی بیشتر، تا انتشار دستیار آپدیت ویندوز ۱۰ صبر کنند. بدین ترتیب امروز از اولین باری است که مایکروسافت به تمامی کاربران خود توصیه کرده تا جدیدترین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ را بر روی سیستم‌های خود نصب کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات