الجی گزارش مالی سه ماهه دوم ۲۰۱۷ را منتشر کرد

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ال‌جی روز گذشته گزارش مالی خود برای سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد.
تبلیغات

ال‌جی یکی از کمپانی‌های مشهور در دنیای محصولات دیجیتال است که در بعضی از بخش‌ها عملکرد خوبی داشته و در برخی دیگر از حوزه‌ها نتوانسته به موفقیت‌های مورد نظر خود برسد. این غول کره‌ای روز گذشته گزارش درآمد ترکیبی خود برای‌ سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است که نشان می‌دهد ال‌جی در مدت زمان منتهی به سی‌ام ژوئن سال جاری میلادی، همچنان با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

بعد از یک بازه‌ی زمانی امیدوارکننده در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، حالا این کمپانی دور از انتظار ظاهر شده و سود عملیاتی این شرکت تنها ۵۸۸.۲ میلیون دلار بوده که میزان قابل توجهی کاهش داشته است. این در حالی است که درآمد مجموع ال‌جی در این بازه‌ی زمانی به ۱۲.۸۹ میلیارد دلار رسیده است.

اگر بخواهیم در سطح وسیع‌تر بررسی کنیم، میزان درآمد ال‌جی نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۶، همچنان رشد داشته و در مقایسه‌ی سال به سال با ۱۴ درصد افزایش روبرو بوده است. براساس پیش‌بینی‌هایی که در مورد وضعیت این غول کره‌ای منتشر شده، بخش موبایل ال‌جی برای نهمین فصل متوالی در وضعیت قرمز قرار دارد و در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ نیز ۱۱۷.۲۷ میلیون دلار ضرر داده است.

ال‌جی این آمار نا امیدکننده را با فروش کمتر از انتظار گوشی‌های رده‌بالا و پرچمدار این کمپانی و افزایش قیمت نهایی قطعات دستگاه در بازارهای جهانی مرتبط می‌داند. در حالی که این کمپانی کره‌ای جزئیات بیشتری درباره این موضوع منتشر نکرده است؛ اما به نظر می‌رسد منظور آنها افزایش قیمت و تقاضا برای حافظه‌های NAND است که در دستگاه‌های موبایل کاربرد زیادی دارد.

از طرف دیگر انتظار می‌رفت گوشی ال جی جی 6 به عنوان پرچمدار بتواند فروش مجموع گوشی‌های این کمپانی را افزایش دهد؛ اما به نظر می‌رسد در فصل بهار ال‌جی حتی نتوانسته است به میزان پیش‌بینی شده نزدیک شود. این تولیدکننده‌ی لوازم الکترونیکی امیدوار است گوشی‌های جدید سری Q که به تازگی معرفی شده‌اند بتوانند طی ماه‌های آتی تاثیر مثبتی روی فروش بخش موبایل ال‌جی داشته باشند. اما از طرف دیگر حتی اگر قرار باشد این اتفاق محقق شود، فروش خوب گوشی‌های میان‌رده به سختی می‌تواند فروش ضعیف گوشی‌های پرچمدار را جبران کند؛ چرا که محصولات رده‌بالا حاشیه‌ی سود بهتری دارند و همیشه پیشنهادهای خوش‌قیمت نمی‌تواند بخش موبایل ال‌جی را به بازی برگرداند.

اما کمپانی تولیدکننده‌ی لوازم خانگی و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ال‌جی توانسته در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷ عملکرد خوبی داشته باشد. میزان درآمد این بخش ۴.۶۵ میلیارد دلار و سود عملیاتی آن ۴۱۲.۵ میلیون دلار بوده است و توانسته در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و آسیا عملکرد قابل قبولی داشته باشد. ال‌جی باور دارد این تجارت در کوتاه مدت رشد خواهد داشت و دیگر بخش‌های این غول کره‌ای همچنان می‌توانند در فصل‌های پیش‌رو به این غول کره‌ای کمک کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات