گروه رنو-نیسان، پرفروش‌ترین خودروساز جهان شد

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گروه رنو-نیسان با افزایش فروش محصولات خود در بازه ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی، موفق شد با کنار زدن فولکس‌واگن، به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهانی لقب گیرد.
تبلیغات

گروه خودروسازی رنو-نیسان با برنامه‌ریزی دقیقی که داشته؛ موفق شده است در بازه ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی خودروهای بیشتری را نسبت به گروه فولکس‌واگن به فروش برساند.

براساس اعداد و ارقام اعلامی، رنو به همراه برندهای متحد خود یعنی نیسان، میتسوبیشی، داچیا و ... توانسته است در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۷ تعداد ۵,۲۶۸,۰۷۹ دستگاه خودرو در سطح جهان به فروش رساند. این درحالی است که غول خودروسازی آلمان، فولکس‌واگن؛ در مدت مشابه موفق به فروش ۵,۱۱۵,۹۰۰ دستگاه خودرو شده است.

رنو زوئی

رنو زوئی

از خودروهای تحت برند رنو که با افزایش فروش مواجه شده‌اند می‌توان به مدل‌های مگان، کپچر، ساندرو، داستر و کلیو اشاره کرد. در مجموعه نیسان نیز خودروهای ایکس‌تریل، سنترا، قشقایی و آلتیما پیشتاز فروش بوده‌اند. خودروسازی میتسوبیشی نیز با تحویل ۴۹۵ هزار دستگاه خودرو در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی نقش قابل توجهی در پیشتازی گروه رنو ایفا کرده است؛ به نحوی که شاسی بلندهای اوتلندر و پاجیرو در بازار آسیا، جزو پرفروش‌ترین خودروهای گروه رنو به شمار می‌آیند.

در همین حال فروش خودروهای الکتریکی نیز با رشد قابل توجهی مواجه بوده است. در مجموع ۴۸۱,۱۵۱ دستگاه خودروی الکتریکی با نام‌های نیسان لیف، رنو زوئی، میتسوبیشی i-Miev و نسخه هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر توسط گروه رنو-نیسان به مشتریان تحویل شده است.

نیسان لیف

نیسان لیف

برند نیسان با رشد ۵.۶ درصدی، به تنهایی موفق به فروش ۲,۸۹۴,۴۸۸ دستگاه خودرو و پیکاپ شده است. بهترین بازارهای خودرو برای محصولات نیسان به ترتیب عبارتند از: آمریکا، چین، ژاپن، مکزیک، بریتانیا، کانادا، روسیه، فرانسه، ایتالیا و آلمان.

اما فروش محصولات با نام تجاری رنو، ۱۰.۴ درصد افزایش را در بازه ۶ ماهه ابتدایی سال جاری میلادی تجربه کرده؛ به  نحوی که ۱,۸۷۹,۲۸۸ دستگاه خودرو با برند تجاری رنو در سطح جهان به فروش رفته است. محصولات رنو در کشورهای فرانسه، روسیه و ایتالیا، بیشترین متقاضی را داشته و پس از آن‌ها کشورهای آلمان، اسپانیا، ترکیه، برزیل، ایران، انگلستان و آرژانتین به عنوان بازارهای اصلی فروش محصولات رنو به شمار می‌رود.

کارلوس گوسن، مدیر گروه خودروسازی رنو-نیسان دراین‌باره اظهار داشت:

اتحاد خودروسازان برجسته تحت نام رنو-نیسان، موفق شدند در ۶ ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۷ در مجموع ۵,۲۶۸,۰۷۹ دستگاه خودرو با نام‌های تجاری زیر مجموعه این گروه خودروسازی، به فروش رسانند. ما تلاش خواهیم کرد تا قدرت اقتصادی برتر خود را حفظ کرده و در بازارهای جهانی با حداکثر قدرت حاضر شویم. همچنین تکنولوژی برتر خود در حوزه خودروهای الکتریکی را با تمام قوا ادامه خواهیم داد تا مشتریان ما از به روزترین خودروهای الکتریکی بهره‌مند شوند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات