فاز اول دولت الکترونیک و دولت همراه به بهرداری خواهند رسید

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فاز اول دولت الکترونیک و همراه را هفته‌ی آینده افتتاح خواهد کرد.
تبلیغات

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فاز اول دولت الکترونیک و دولت همراه را در هفته‌ی آینده افتتاح خواهد کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه‌ی اینستاگرام رسمی خود اعلام کرد که در جلسه‌ی هماهنگی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور خواسته است تا با همدلی و جدیت بیشتر تلاش کنند تا دولت الکترونیک به ثمر بنشیند و  به این ترتیب با اجرا شدن این طرح از فساد جلوگیری شود. به گفته‌ی واعظی تحقق دولت الکترونیک تنها راه ایجاد شفافیت در دولت است.

آیین نامه‌ی اجرای دولت الکترونیک در ایران قدمتی ۱۵ ساله دارد. طبق این آیین‌نامه دولت مکلف می‌شود که خدماتش را به صورت غیر حضوری به مردم ارائه کند. این آیین ‌نامه تاکنون به صورت واقعی اجرا نشده است. واعظی هفته‌ی گذشته در افتتاحیه‌ی فاز سوم شبکه‌ی ملی اطلاعات، خبر از بهره‌برداری از فاز اول دولت الکترونیک و دولت همراه تا پایان دولت یازدهم داده بود. سال قبل نیز واعظی بارها وعده‌ی راه اندازی این طرح را داده بود و این وعده‌ها را به فروردین و اردیبهشت و خرداد امسال موکول کرده بود؛ اما واعظی در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۷ وعده داد که این پروژه به طور حتم در هفته‌ی آینده اجرا خواهد شد.

وزیر ارتباطات زمان بهره‌برداری از فاز دوم و سوم دولت الکترونیک را نیز تا پایان دولت بعدی اعلام کرده است. 

وزیر ارتباطات همچنین روز گذشته طی جلسه‌ای با رئیس بانک مرکزی از وی خواست همکاری بیشتری برای پرداخت‌های الکترونیکی روی تلفن همراه داشته باشد؛ زیرا تحقق بسیاری از خدمات دولت الکترونیک و دولت همراه منوط به اجرایی شدن این موضوع است. سیف نیز قول داد که به سرعت خدمات پرداخت موبایل را در این طرح برقرار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات