رکوردشکنی سامسونگ با کسب سود ۱۲.۶ میلیارد دلاری در فصل دوم ۲۰۱۷

پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با کسب درآمد ۵۴.۸ میلیارد دلاری و سود ۱۲.۸ میلیارد دلاری، سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ را به پایان برد.
تبلیغات

درآمد سامسونگ طی سه‌ماهه‌ی گذشته، با وجود مشکلات متعدد و آثار باقی‌مانده از فاجعه‌ی گلکسی نوت ۷، رشد چشم‌گیری داشته است. کر‌ه‌ای‌ها با توجه به نزدیک‌ بودن تاریخ رونمایی از گلکسی نوت ۸، تعدادی گوشی میان‌رده و پایین‌رده و تقاضای رو‌به‌رشد برای گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، نسبت به آینده نیز بسیار خوش‌بین هستند.

از ماه آوریل تا پایان ماه ژوئن ۲۰۱۷، سامسونگ موفق به کسب درآمد ۵۴.۸ میلیارد دلاری شده که سودی بالغ بر ۱۲.۶ میلیارد دلار از این درآمد برای کره‌ای‌ها حاصل شده است؛ بنابراین سه‌ماهه‌ی گذشته، فصلی بی‌سابقه برای این کمپانی محسوب می‌شود. آمار یادشده نشان از رشد ۷۲ درصدی سود سامسونگ نسبت به فصل نخست ۲۰۱۷ دارد و نسبت به کاهش جزئی سود در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۶ بر اثر فاجعه‌ی پیش‌آمده نیز شاهد رشد میزان سود کره‌ای‌ها هستیم. برای آنکه به‌خوبی عملکرد سامسونگ را بسنجیم، باید یادآوری کنیم که این شرکت کره‌ای در پایان ماه سپتامبر سال گذشته، موفق به کسب سود ۴.۵ میلیارد دلاری شد.

گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس نقشی کلیدی در سودآوری بی‌سابقه‌ی سامسونگ دارند. سامسونگ در گزارش مالی خود عنوان می‌کند که فروش موفق گوشی‌های جدیدش در افزایش سود این کمپانی تأثیرگذار بوده و در این میان نقش گلکسی اس ۸ پلاس پررنگ‌تر است؛ چرا که با وجود بزرگ‌تر و گران‌قیمت‌تر بودن نسبت به برادر کوچک‌تر خود، بیش از ۵۰ درصد از فروش کلی سری گلکسی اس ۸ را به خود اختصاص داده است. میزان عرضه‌ی کلی گوشی‌های سامسونگ بر اثر کاهش تقاضا برای محصولات ارزان‌تر این کمپانی آسیب دیده است. کره‌ای‌ها برای مقابله با این مشکل، به‌زودی مدل‌های جدیدی معرفی خواهند کرد.

پس از کهکشانی‌های هشتم، رونمایی بزرگ بعدی سامسونگ، گلکسی نوت ۸ خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود در روز نخست شهریور رخ دهد. کره‌ای‌ها قصد دارند برای نوت ۸ تبلیغات گسترده‌ای انجام دهند؛ بنابراین به سرمایه‌گذاران هشدار داده‌اند که این مسئله بر درآمدهای فصل آتی تأثیر خواهد گذاشت. سامسونگ در گزارش خود از برنامه‌های اپل و گوگل برای سال ۲۰۱۷ نیز غافل نبوده و عنوان کرده است که با وجود افزایش تقاضا برای محصولاتش، «رقابت بیش از پیش شدت خواهد گرفت؛ چرا که رقبا مدل‌های جدیدی عرضه خواهند کرد.»

فاجعه‌ی گلکسی نوت ۷ تنها مشکلی نیست که سامسونگ در سال گذشته با آن مواجه شد؛ برگزاری دادگاه‌های متعدد برای بازخواست پارک جئون-هایه، رئیس‌جمهور سابق کره‌ی جنوبی به اتهام رانت‌خواری و فساد، باعث دستگیری و دادگاهی‌ شدن لی جائه-یونگ، قائم‌مقام سامسونگ شد (بر اساس پیش‌بینی‌ها، رأی دادگاه درخصوص قائم‌مقام سامسونگ به‌زودی اعلام خواهد شد). ارزش سهام سامسونگ در طول این مدت بارها دچار تزلزل شد؛ اما گزارش مالی این کمپانی نشان داد که هیچ‌کدام از مشکلات یادشده بر اشتیاق مردم برای خرید محصولات سامسونگ تأثیرگذار نبوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات