ایران هفته‌ آینده میزبان بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر است

پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر شنبه، ۷ مردادماه ۱۳۹۶ با حضور ۸۵ کشور به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.
تبلیغات

روز شنبه، ۷ مردادماه ۱۳۹۶، ۸۵ تیم چهارنفره در المپیاد جهانی کامپیوتر (IOI)، در تهران با هم به رقابت خواهند پرداخت. افتتاحیه‌ی این المپیاد در برج میلاد تهران خواهد بود و پنجشنبه، ۱۴ مردادماه، مراسم اختتامیه‌ی آن برگزار خواهد شد. امتحان مربوط به این مسابقه‌ی علمی، هشتم و دهم مردادماه برگزار می‌شود. کسانی که در این المپیاد رتبه کسب کنند، می‌توانند بدون کنکور در دانشگاه تحصیل کنند.

رئیس کمیته‌ی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ اعلام کرده است که سه کمیته‌ی بین‌المللی، تصمیم‌گیرندگان این المپیاد هستند و سه نماینده از ایران در آن حضور خواهند داشت.

به گفته‌ی محمد علی آبام، در طراحی سؤالات از افراد مدال‌آور ایرانی و خارجی در دوره‌های قبلی استفاده شده است. از جمله این افراد، محمد مهدیان از مدال‌آوران این رشته در سال ۷۲ است که اکنون در شرکت گوگل فعالیت می‌کند. مهابادی دیگر همکار این دوره است؛ وی تنها دختر مدال‌آور ایرانی در این رشته محسوب می‌شود و اکنون در دانشگاه MIT مشغول به کار است.

علی آبام در خصوص برگزاری امتحان گفت: «این المپیاد در دو نوبت برگزار می‌شود و در هر نوبت سه مسئله و ۵ ساعت زمان برای پاسخگویی وجود دارد، سه مسئله نیز به‌عنوان ذخیره انتخاب شده است.»

رئیس کمیته‌‌ی فنی المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷  اعلام کرده است که سؤالات شب قبل از آزمون ترجمه می‌شوند و ۳۲۰ کامپیوتر و ۱۰ داور، جریان مسابقه را به‌صورت آنلاین رصد می‌کنند. حمید ضرابی زاده در خصوص رتبه‌های کسب‌شده توسط ایران در دوره‌های قبل گفت:

در سال ۲۰۱۲ رتبه‌ی هشت، از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ رتبه‌ی شش و سال ۲۰۱۶ رتبه‌ی سوم را بین ۸۰ کشور کسب کردیم.

کمیته‌ی راهنمای این دوره از مسابقات متشکل از ۱۰۵ نفر است؛ ۸۵ نفر از این تعداد به‌عنوان راهنمای تیم‌ها فعالیت خواهند کرد و ۹ راهنمای ارشد و ۱۱ اداره‌کننده، آن‌ها را همراهی می‌کنند. برای تشکیل این کمیته به ۶۵ دانشگاه ایران فراخوان ارسال شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات