رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور: الکامپ و تلکام سال ۹۷ ادغام می‌شوند

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در حاشیه‌ی برگزاری نمایشگاه الکامپ امسال، اعلام کرد که سال آینده نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام هم‌زمان برگزار می‌شود.

ناصرعلی سعادت با بیان اینکه نمایشگاه الکامپ و تلکام سال آینده به‌صورت هم‌زمان اواخر تیرماه برگزار خواهد شد، گفت: «این دو نمایشگاه عملا از هم جداشدنی نیستند؛ چراکه اجزای صنعت ICT درهم تنیده شده است.»

سعادت افزود: «بسیاری از شرکت‌های فناوری اطلاعات با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند، مجبورند در هر دو نمایشگاه حضور یابند و دچار هزینه مضاعفی می‌شوند و با ادغام تلکام و الکامپ، آن‌ها بازخورد بیشتری می‌گیرند و دو هزینه یکی می‌شود.»

سعادت گفت: «از این پس کل فضای نمایشگاه در اختیار الکامپ است و چه بهتر که بخشی از آن به تلکام تعلق گیرد.»

وی در رابطه با همپوشانی شرکت‌کنندگان در این دو نمایشگاه گفت: «سه اپراتور داریم که معمولا دو اپراتور حتما در هر دو نمایشگاه الکامپ و تلکام شرکت می‌کنند و این‌گونه حضور آن‌ها در هر دو رویداد همپوشانی دارد و از سوی دیگر شرکت‌های اف‌سی‌پی هستند که این شرکت‌ها نیز در نمایشگاه‌های مختلف هستند؛ پس ادغام این دو رویداد قطعا به نفع همه خواهد بود.»

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: «همان‌گونه که اکنون الکامپ و تلکام برگزار می‌شود، می‌توان سالن‌های بخش شرقی را به تلکام و سالن‌های بخش غربی را به الکامپ اختصاص داد. ضمن اینکه مخاطبان نمایشگاه الکامپ، هم B2C و هم B2B هستند که این موضوع برای شرکت‌کنندگان تلکام بسیار خوب است.»

وی در مورد مجری نمایشگاه پس از ادغام گفت: «هر نمایشگاه می‌تواند مجری خود را داشته باشد و قطعا کاری خواهیم کرد که مجری لطمه‌ای نخورد.»

به گفته‌ی وی، هر سال دو نمایشگاه به فاصله زمانی سه‌ماهه برگزار می‌شوند و با وجود شرکت‌هایی که دو نمایشگاه حضور دارند، برنامه‌ریزی برای شرکت در هر دو سخت‌تر می‌شود. از سوی دیگر، تغییر زمانی از زمستان به تابستان و برگزاری نمایشگاه در نیمه‌ی اول سال می‌تواند در برنامه‌ریزی شرکت‌ها برای یک سال پیش رو مفید باشد.

رئیس سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای کشور در ادامه گفت: «ما به دنبال مدیریت صنعتمان هستیم و نمایشگاه ابزار مهمی برای این مهم است و هدف از ادغام این دو نمایشگاه، اهمیت حوزه‌ی آی‌سی‌تی کشور است.»

وی افزود: «موضوع فقط برگزاری نمایشگاه نیست، بلکه برگزاری نمایشگاهی است که در شأن کشورمان باشد و از سوی دیگر با کیفیتی مناسب برگزار شود.»

سعادت همچنین با اشاره به موضوع حضور کمرنگ شرکت‌های سخت‌افزاری در نمایشگاه الکامپ، گفت: «همانند نمایشگاه‌های سبیت و جیتکس، نمایشگاه الکامپ هم B2B است و از سال‌های گذشته تاکنون بیشتر از محصولات مصرفی فاصله گرفته و به رویدادمحور نزدیک شده است.»

وی در مورد عدم حضور شرکت‌های موبایلی در الکامپ و تلکام گفت: «نمایشگاه‌های مصرفی الکترونیک مثل CES یا MWC برای حضور شرکت‌های موبایلی مناسب‌تر است که متأسفانه فعلا چنین نمایشگاهی در ایران نداریم.»

رئیس سازمان نصر کشور همچنین درباره حضور کمرنگ خارجی‌ها در نمایشگاه امسال گفت: «فاصله زمانی کم بین الکامپ ۲۲ و ۲۳ باعث شد که خارجی‌ها نتوانند برای حضور در الکامپ امسال برنامه‌ریزی کنند و از سوی دیگر، محاسبات ارزی-ریالی و هزینه‌ی زیادی که شرکت‌ها مجبور بودند برای حضور در این نمایشگاه صرف کنند، باعث شد که امسال شاهد حضور آن‌ها در نمایشگاه الکامپ نباشیم.»

وی افزود: «با این حال پاویون سبیت امسال در نمایشگاه الکامپ حضور پررنگی داشت و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رساندیم، قرار شد الکامپ به‌عنوان نماینده‌ای از ایران در سبیت غرفه داشته باشد و بالعکس سبیت نیز غرفه‌ای در الکامپ داشته باشد.»

تهیه شده در زومیت

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده