جوابیه‌ی شیپور در دفاع از عدم وجود کلاهبرداری در این سایت

شیپور برای دفاع از امنیت معاملات در بستر خود در جوابیه‌ای اعلام کرد که تعداد گزارشات کلاهبرداری ماهانه‌‌اش انگشت‌شمار است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی روز گذشته با اعلام افزایش کلاهبرداری‌ اینترنتی در ایران، دو سایت شیپور و دیوار را بستر بیشترین کلاهبرداری در این حوزه معرفی کرد.

شیپور برای روشن شدن موضوع و رفع هرگونه ابهام و شبهه، جوابیه‌ای در این خصوص منتشر کرده است. در این جوابیه، شیپور با اشاره به وجود کلاهبرداری و سوءاستفاده در هر صنف و فعالیتی، وجود کلاهبرداری در حوزه‌ی سایت‌های نیازمندی آنلاین را به تمام حوزه‌های کسب و کار تعمیم داده و از کاربران خود خواسته است قبل از انجام هر معامله‌ای، صفحه‌ی قوانین و مقررات این سایت را مطالعه کنند و همچنین از طریق سایر کانال‌های ارتباطی، اطلاعیه‌های این سایت را دنبال کنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند و کاربران نیز باید آگهی‌های مشکوک در این سایت را به مسئولان شیپور گزارش کنند. امکان بررسی واقعی بودن شماره‌ی تماس آگهی‌دهنده با ارسال کد تأیید، رصد شبانه‌روزی آگهی‌ها توسط تیم کنترل کیفیت در فرآیندی چندمرحله‌ای، پشتیبانی شبانه‌روزی از کاربران و رسیدگی به درخواست‌های کاربران، از دیگر اقدامات شیپور برای مبارزه با تخلفات اهستند.

شیپور در این جوابیه، خود را موظف به رعایت موارد مشخص‌شده از سوی مراجع ذی‌ربط دانسته و اعلام کرده است که مطابق این قوانین در برابر درج آگهی‌هایی مانند ماساژ، هم‌خانه، اجاره‌ی ساعتی ملک و ... ممانعت می‌کند. شیپور متعهد شده است که تمامی قوانین را رعایت کند تا کاربران آسوده‌خاطر در این سایت معامله کنند. به گفته‌ی روابط عمومی شیپور، تعداد گزارش‌های ماهانه‌‌‌ی مشکوک به کلاه‌برداری در این سایت انگشت‌شمار است. 

یادآور می‌شود که معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نیز این سایت‌ها را کلاهبردار معرفی نکرده و انگشت اتهامش به سوی کلاهبردارانی است که از این فضا سوءاستفاده می‌کنند. اکبری همچنین از مردم خواسته است در مورد خرید ماشین و موتورسیکلت از این سایت‌ها احتیاط بیشتری داشته باشند و قبل از تحویل کالا، مبلغ بیعانه پرداخت نکنند.

تهیه شده در زومیت

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید