گوگل تا آخر سال، ۱۱ گوشی را با دی دریم سازگار می‌کند

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ساندار پیچای، مدیر گوگل اعلام کرده است که ۱۱ گوشی‌ هوشمند تا پایان سال از پلت‌فرم واقعیت‌ مجازی دی‎دریم پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

مدیر گوگل و عضو هیئت مدیره آلفابت، ساندار پیچای، در جریان ارائه گزارش مالی این هلدینگ در سه ماه گذشته جزئیات چندانی اعلام نکرد، اما به‌تازگی در رابطه با محصولاتی صحبت کرده است که از پروژه دی‎دریم پشتیبانی می‌کنند. بر اساس اعلام رسمی ساندار پیچای، تا پایان سال جاری میلادی، ۱۱ گوشی‌ هوشمند اندروید به بازار عرضه خواهد شد که از پلت‎فرم واقعیت‌ مجازی دی‌دریم پشتیبانی می‎کنند.

پروژه دی‎دریم، گوشی‌های هوشمند سازگار را به سیستم‎های مستقل مبتنی بر واقعیت مجازی  تبدیل می‎کند و برای استفاده از محتوای واقعیت مجازی، تنها به هدست واقعیت مجازی دی‌دریم ویو و کنترلر لمسی احتیاج خواهید داشت.

نویسنده وب‌سایت The Verge اعلام کرده است که گوشی پیکسل را با هدست‌ دی‎دریم مورد استفاده قرار داده و ادعا می‎کند که مهم‌ترین وجه‌ تمایز این هدست‌ در مقایسه با هدست‎های بزرگ‌تر مانند آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو که برای اتصال به رایانه‎های شخصی توسعه یافته‌اند؛ وزن سبک‌تر و راحتی بیشتر در هنگام استفاده است. وزن سبک گوشی‌های هوشمند سازگار با پروژه دی‎دریم گوگل، کمک خواهد کرد تا در همه‌جا به واقعیت مجازی دسترسی داشته باشید.

در حال‌حاضر، محصولات کمی هستند که با پروژه دی‎دریم سازگاری داشته باشند و همین موضوع، انتخاب‌ کاربران را محدود‌تر خواهد ساخت. از جمله محصولاتی که از این پلت‎فرم پشتیبانی می‌کند، باید به گوشی‌های پیکسل گوگل، موتو زد موتورولا، هوآوی میت ۹ پرو و میت ۹ پورشه دیزاین، Axon 7 زدتی‌ای و ذن‌فون AR ایسوس اشاره کرد.

شرکت سامسونگ نیز اعلام کرده است که گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از پلت‎فرم دی‎دریم پشتیبانی خواهد کرد و برای فعال‌سازی آن، تنها به یک به‌روزرسانی سیستمی احتیاج است. با توجه به صحبت‌های اخیر ساندار پیچای، انتظار می‌رود که مدل‌های بیشتری تا پایان سال با پشتیبانی از پلت‎فرم دی‎دریم عرضه شود؛ البته، گوشی‌های پیکسل ۲۰۱۷ در این لیست جای می‌گیرند و از پلت‎فرم واقعیت مجازی محور گوگل پشتیبانی خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات