آشنایی با شبکه‌ی اجتماعی کتاب و کتاب‌خوانی جیک و بوک

سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
استارتاپ شبکه‌ی اجتماعی جیک و بوک، فضایی برای گشت‌وگذار در دنیای کتاب‌ها و آشنایی و اظهار نظر درباره‌ی آن‌ها ایجاد کرده است.
تبلیغات

«در میان کتاب‌ها جست‌وجو کنید، کتاب مورد علاقه‌ی خود را کشف کنید و عقاید خود را با دیگران به اشتراک بگذارید»؛ این سه جمله می‌تواند توصیفی روشن برای استارتاپ شبکه اجتماعی جیکوبوک باشد که سازندگانش امیدوارند با توسعه‌ی آن، اکوسیستم کتاب و کتاب‌خوانی در ایران متحول شود.

استارتاپ شبکه‌ی اجتماعی جیک‌وبوک یک تیم ۶ نفره به سرپرستی محمد شهاب شهوازیان است و تنها ۶ ماه از تشکیل آن در شهر یزد می‌گذرد. شهوازیان می‌گوید تحقیقات زیادی کرده‌ و کارشان را در قالب استارتاپ ‌پیش برده است تا بتواند دقیقا نیازهای واقعی افراد در این حوزه را هدف بگیرد.

به گفته‌ی شهوازیان، ایرانی‌ها در سال‌های ۵۸-۵۹ کتاب‌خوان‌های خوبی بودند و بعضی کتاب‌ها در همان دوران به ۱۱ هزار جلد در هر نوبت می‌رسیدند؛ اما متأسفانه به مرور زمان کتاب‌خوانی در ایران دچار افول شد؛ هر چند با طرح‌های تابستانه‌ی فروش کتاب، اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان، تولید پی‌دی‌اف از کتاب‌ها و عرضه‌ی کتاب‌های صوتی، تحرک خوبی در بازار ایجاد شد. این تحرک نشان می‌دهد پتانسیلی در بازار کتاب هست؛ ولی ناشران به خاطر سیستم‌های سنتی نتوانستند از آن استفاده کنند.

جیک و بوک چه راه حل‌هایی ارائه می‌دهد؟

شبکه‌ی اجتماعی جیک و بوک تمام اعضای بازار کتاب از جمله کتاب‌خوان‌ها، کتاب‌فروشی‌ها، ناشران و نویسنده‌ها را با هم مرتبط می‌کند. خوانندگان می‌توانند در جیک و بوک موضوعات مورد علاقه‌ی خود، نام کتاب‌ها و نام نویسنده را جست‌وجو کنند و امتیاز کتاب‌ها و توضیحاتی راجع به محتوای کتاب را مشاهده کنند. قابلیت دیگر این اپلیکیشن، تشکیل گروه‌های کتاب‌خوانی مجازی بر اساس موقعیت مکانی است؛ به این ترتیب همسایه‌های کتاب‌خوان خود را پیدا می‌کنید و یک گروه کتاب‌خوانی تشکیل می‌دهید. بازی‌هایی با تکنولوژی واقعیت افزوده برای این اپلیکیشن طراحی شده‌اند و قرار است با طراحی مسابقه، فضای کتاب‌خوانی را برای کودکان و نوجوانان جذاب‌تر کند. مجله‌ی الکترونیکی جیک و بوک نیز قرار است در حوزه‌ی تولید محتوا با معرفی کتاب‌ها، نقد و بررسی آن‌ها و انتشار قطعات ادبی از نویسندگان تازه‌کار به کمک اپلیکیشن جیک و بوک بیاید. با توسعه‌ی این اپلیکیشن، کانال مستقیمی برای تبلیغات درست کتاب نیز شکل خواهد گرفت. به این ترتیب پیام تبلیغاتی در این حوزه دقیقا به مخاطبان آن می‌رسد.

نسخه‌ی اولیه‌ و رایگان این اپلیکیشن در حال حاضر در سایت jeekobook.com برای کاربران اندروید در دسترس است، پس دست‌به‌کار شوید و یک کتاب بیشتر بخوانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات