استارتاپ همپا، سرویس اشتراک‌گذاری خودرو در سفرهای بین شهری

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استارتاپ همپا یکی از نمونه‌‌های جذاب حاضر در نمایشگاه الکامپ ۹۶ بود که با هدف اشتراک‌گذاری خودرو در سفر‌های برون شهری فعالیت می‌کند.
تبلیغات

سرویس‌های اشتراک‌گذاری خودرو طی سال‌های اخیر از جایگاه ویژه‌ای در جهان برخوردار شده‌اند. تب جهانی این دسته از سرویس‌ها مدتی است که به کشورمان نیز رسیده و در حال حاضر، کاربران زیادی به‌خصوص برای سفرهای داخل شهری از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما برای آن دسته از مسافرانی که به‌صورت مداوم در حال انجام سفرهای بین‌ شهری هستند، سرویسی در این زمینه وجود ندارد.

الکامپ امسال مملو از استارتاپ‌های متنوع با ایده‌های جذاب بود. همپا یکی از این استارتاپ‌ها است که در زمینه‌ی اشتراک‌گذاری خودرو در سفرهای بین شهری فعالیت می‌کند. همپا تلاش زیادی برای تدوین راه‌ حلی جهت افزایش کیفیت و کاهش قیمت سفرهای بین شهری برای مسافران کرده است. 

راننده‌هایی که روزانه مسیر خاصی را طی می‌کنند یا به جابجایی مسافران می‌پردازند، می‌توانند در همپا به‌عنوان راننده‌ ثبت نام‌ کنند و پس از طی مراحل لازم و ارائه‌ی مدارک خود، در این سامانه فعالیت کنند. مسافران نیز می‌توانند با استفاده اپلیکیشن این سرویس، مسیر خود را جستجو کنند و راننده‌‌های موجود را انتخاب و درخواست خود را مبنی بر اشتراک‌گذاری خودرو ثبت کنند.

استارتاپ همپا در نظر دارد راننده‌ و مسافران از لحاظ روانی نیز در طول سفر راحت باشند تا سفر دلنشینی را تجربه کنند. این موضوع با بیان خصوصیات راننده، مانند علاقه به سبک خاصی از موسیقی یا کشیدن سیگار، مشخص می‌شود. بدین ترتیب مسافران می‌‌توانند نزدیک‌ترین گزینه به خصوصیات مورد نظر خود را برگزینند تا سفر بهتری را تجربه کنند. همچنین کاربران در این سامانه قادر خواهند بود سابقه‌ی راننده و نظرهای مسافران پیشین وی را ببینند و سپس اقدام به انتخاب گزینه‌ی مورد نظر خود کنند. بانوان نیز می‌توانند از سرویس مخصوصی استفاده کنند که راننده یا همه سرنشینان خانم هستند.

همپا در راستای تأمین امنیت مسافران، اقدام به بررسی زمان رسیدن مسافران به مقصد می‌کند. در صورتی که پس از گذشتن زمان مشخصی از مدت تعیین‌شده برای رسیدن به مقصد، هیچ‌یک از مسافران پایان سفر خود را اعلام نکنند، بلافاصله با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد و در مراحل بعدی نیروهای انتظامی در جریان قرار خواهند گرفت. در کنار تأمین هم‌سفران بهتر و امنیت بیشتر، همپا هزینه‌ی سفر‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات