بنکیو از نمایشگر گیمینگ ZOWIE XL2546 با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز رونمایی کرد

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بنکیو از مانیتور گیمینگ ZOWIE XL2546 با نرخ نوسازی تصویر ۲۴۰ هرتز و مجهز به فناوری DyAc ULMB رونمایی کرد.
تبلیغات

نسخه‌ی جدید صفحه‌نمایش گیمینگ فوق سریع ZOWIE XL2540 شرکت بنکیو که سال گذشته به بازار آمد، در هفته‌ی جاری رونمایی شده است. مانیتور بهبودیافته‌ی جدید بنکیو با شماره مدل XL2546، مشخصاتی مشابه نسل پیشین خود دارد. زومیت را همراهی کنید.

مانیتور گیمینگ جدید بنکیو، رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و نرخ نوسازی تصویر آن برابر ۲۴۰ هرتز است. تفاوت مانیتور جدید با نسل قبلی آن، در اضافه شدن فناوری اختصاصی دقت دینامیکی موسوم به DyAc است که به منظور واضح‌تر کردن صحنه‌های دارای حرکات سریع به کار گرفته شده است.

مانیتور بنکیو ZOWIE XL2540 یکی از سریع‌ترین صفحه‌نمایش‌های گیمینگ موجود در بازار است. اولین واحد از مانیتورهای سری ZOWIE در اوایل سال ۲۰۱۶ عرضه شد. حالا شرکت بنکیو تصمیم به معرفی نسخه‌ی بهبودیافته‌ی مانیتور ZOWIE XL2546 مجهز به فناوری DyAc کرده است. باتوجه به صفحه‌ی پیش سفارش وب‌سایت B&H، مشخصات مدل جدید مانیتور یادشده نزدیک به نمونه‌ی قبلی آن است. نسخه‌ی قبلی مجهز به صفحه‌نمایش ۲۴.۵ اینچی با پنل TN ساخت AU Optronics بود. نسخه‌ی جدید مجهز به همان نوع از صفحه‌نمایش با رزولوشن Full HD و نرخ نوسازی تصویر ۲۴۰ هرتز است که اندازه‌ای برابر با ۲۴ اینچ دارد. به‌علاوه، مانیتور یادشده از ۱۶.۷ میلیون رنگ ۶ بیتی و فناوری کنترل نرخ فریم (FRC) پشتیبانی می‌کند و نسبت کنتراست آن، ۱۰۰۰ به ۱ است. شدت روشنایی مانیتور جدید با ۳۲۰ کاندلا بر متر مربع، در مقایسه با شدت روشنایی ۴۰۰ کاندلا بر متر مربع مانیتور قبلی ZOWIE XL2540 کمتر است. بنابه دلایلی نامعلوم، شرکت بنکیو باز هم از بهره بردن از فناوری‌های نرخ نوسازی داینامیک FreeSync شرکت AMD و G-Sync انویدیا سر باز زده است.

مانیتور ZOWIE XL2546 بنکیو

دو ویژگی اصلی صفحه‌نمایش ZOWIE XL2546 بنکیو، شامل نرخ نوسازی تصویر محلی ۲۴۰ هرتز و فناوری اختصاصی دقت دینامیکی است که وضوح حرکتی نمایشگر را بهبود می‌بخشد. سازنده هیچ اطلاعاتی در مورد فناوری یادشده منتشر نکرده است؛ اما طبق گزارش‌ها رسانه‌های مختلف، فناوری DyAc جهت پیاده‌سازی فناوری تارشدگی فوق‌العاده کم ایجادشده در اثر حرکت اجسام (ULMB) در تصویر است که به وسیله‌ی جلوه‌ی استروبوسکوپی نور پس‌زمینه ایجاد می‌شود.‌ فناوری ULMB، تارشدگی حرکتی را از طریق وارد کردن یک تصویر سیاه بین هر فریم از ویدئو کاهش می‌دهد و درنتیجه، باعث کاهش زمان نمایش هر فریم می‌شود. باتوجه به شباهت‌های سخت‌افزاری مانیتورها، شرکت بنکیو می‌توانست با انتشار یک به‌روزرسانی برای فرم‌ور (سفت‌افزار)، ویژگی یادشده را به مانیتور قبلی خود اضافه کند. اما شرکت بنکیو بنابر دلایلی، تصمیم به عرضه‌ی یک مانیتور جدید به بازار گرفت.

از دیگر ویژگی‌های بسیار جالب مانیتورهای ZOWIE XL2540 و ZOWIE XL2546 می‌توان به برابرساز رنگ سیاه اشاره کرد که میزان روشنایی مناطق تاریک را بدون اشباع بیش از حد مناطق روشن، افزایش می‌دهد. به‌علاوه، مانیتورهای یادشده دارای گزینه‌ای برای افزایش شادابی رنگ هستند و از یک کنترل‌کننده‌ی خارجی ویژه‌ برای فعال کردن تنظیمات و پروفایل‌های مختلف بهره می‌برد. علاوه‌بر موارد یادشده، بنکیو از یک محافظ نور کناری به منظور افزایش تمرکز گیمر بر صفحه‌نمایش استفاده کرده است.

همانند مدل XL2540، مانیتور جدید XL2546 به درگاه دیسپلی پورت ۱.۲، HDMI و DVI-DL برای اتصال به رایانه‌های میزبان تجهیز شده است. با این حال، باید توجه داشت که درگاه DVI از نرخ نوسازی تصویر ۲۴۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کند. علاوه‌بر درگاه‌های یادشده، مانیتور XL2546 دارای هاب یواس‌بی ۳ تایی و یک منبع تغذیه (PSU) است.

شرکت بنکیو قصد دارد در انتهای هفته‌ی جاری، صفحه‌نمایش گیمینگ جدید ZOWIE XL2546 را در نمایشگاه دریم‌هک آتلانتا ۲۰۱۷ به نمایش بگذارد. با وجود اینکه شرکت بنکیو هیچ اطلاعاتی در زمینه‌ی قیمت مانیتور جدید منتشر نکرده است، وب‌سایت B&H آن را با برچسب قیمت ۵۴۹ دلاری به فروش می‌رساند که ۵۰ دلار از نسل قبلی مانیتور سری ZOWIE گران‌تر است.

مانیتور جدید گیمینگ ZOWIE XL2546 بنکیو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا در مقایسه با مانیتورهای رقبایی نظیر سامسونگ و ال‌جی، ارزش خرید دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات