بی‌ام‌و سری 1 فیس لیفت رونمایی شد

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و تصاویر و مشخصات فنی مدل فیس‌ لیفت شده‌ی سری ۱ را که برای سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد، منتشر کرد.
تبلیغات

بی‌ام‌و با جدیت در حال کار روی نسل آینده‌ی سری ۱ است؛ اما تا آن زمان قصد دارد با به‌روز نگه داشتن نسل فعلی این خودرو، طرفداران خودروهای هاچ‌بک اسپرت را راضی نگه دارد. این مدل که از همین ماه و تحت عنوان مدل ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد، تشابهات فنی زیادی با خودروهای مینی دارد و در دو مدل ۳ در و ۵ در عرضه خواهد شد که برای آن پیشرانه‌های مختلف ۳، ۴ و ۶ سیلندر در نظر گرفته شده‌ است.

بی‌ام‌و سری ۱

در نسخه‌ی فیس‌لیفت سری ۱ متأسفانه دیگر خبری از چیدمان دیفرانسیل عقب نیست و این خودرو تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو تولید می‌شود؛ تغییرات فنی به همین‌جا ختم نمی‌شود و گویا بی‌ام‌و و تصمیم گرفته است پرچم‌دار سری ۱، مدل M140i را که پیش از این با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربوی ۳ لیتری به قدرت ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر عرضه می‌شد، با یک پیشرانه‌ی کوچک‌تر جایگزین کند که شاید چندان برای علاقه‌مندان خوشایند نباشد. البته از این نکته نباید به‌سادگی گذشت که طراحی ظاهری این مدل بسیار بهتر از قبل شده است و نظر مثبت بسیاری را به خود جلب می‌کند.

این مدل فیس‌لیفت شده تا اواخر سال ۲۰۱۸ یا اوایل سال ۲۰۱۹ وارد خط تولید و سپس نسل جدید این خودرو به بازار عرضه خواهد شد. اما برای کسانی که مشتاق اطلاعاتی در خصوص نسل آینده‌ی این خودرو هستند، باید گفت که نسل بعدی سری ۱ به دلیل استفاده از پلتفرم جدید بی‌ام‌و با نام UKL، دارای وزن کمتری خواهد بود و ابعاد آن به‌منظور افزایش فضای داخلی کابین، بزرگ‌تر خواهد شد.

بی‌ام‌و سری ۱

مدل جدید M140i گرچه هنوز در مرحله‌ی آماده‌سازی قرار دارد و بی‌ام‌و در حال کار روی آن است؛ اما با توجه به از دست دادن ۲ سیلندر در مقایسه با نسل پیشین، بی‌ام‌و تصمیم گرفته است این خودرو را به همراه سیستم چهارچرخ محرک xDrive نیز عرضه کند. پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر توربوی این خودرو نیز قاعدتا باید قدرتی بیش از ۳۰۰ اسب بخار تولید کند تا بتوان آن را درخور جایگیری در زیر کاپوت پرچم‌دار سری ۱ دانست. همچنین با توجه به کوچک شدن ابعاد پیشرانه که به دنبال آن دیگر از صدای جذاب پیشرانه‌های بزرگ خبری نخواهد بود، بی‌ام‌و باید به فکر اضافه کردن جذابیت‌های دیگری به این خودرو باشد تا بتواند لذت رانندگی و مشخصه‌های اسپرت آن را بهتر از قبل نشان دهد.

تغییر این خودرو از محرک عقب به محرک جلو نیز از قرار معلوم مشکل بزرگی برای کاربران این کلاس خودرو به‌حساب نمی‌آید؛ چون چنین موردی چندان برای خریداران خودروهای هاچ‌بک اهمیت ندارد. همچنین باید اشاره کرد که طی نظرسنجی انجام‌شده در سال ۲۰۱۰، ۸۰ درصد از خریداران بی‌ام‌و سری ۱ نسل قبلی تصور می‌کردند که یک خودروی محور محرک جلو خریداری کرده‌اند. این قضیه برای مشتریانی که بی‌ام‌و سری ۲ اکتیو تورر و گرند تورر را نیز خریداری می‌کنند، صادق است و برای این افراد، قابلیت‌های دینامیک و محرک عقب یا جلو بودن خودرو در اولویت قرار ندارد.

بی‌ام‌و سری 1 2018
بی‌ام‌و سری 1 2018
بی‌ام‌و سری 1 2018
بی‌ام‌و سری 1 2018
بی‌ام‌و سری 1 2018
بی‌ام‌و سری ۱
بی‌ام‌و سری 1 2018
بی‌ام‌و سری 1 2018
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات