iOS 11 به‌طور خودکار از اتصال به شبکه وای فای بی‌ثبات صرف نظر می‌کند

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از ویژگی‌های آی‌اواس ۱۱، تشخیص خودکار شبکه‌های وای‌فای بی‌کیفیت است.
تبلیغات

مشکل شبکه‌های رایگان وای‌فای این است که همیشه کیفیت خوبی ارائه نمی‌دهند؛ به‌عنوان مثال این شبکه‌ها گاهی اوقات کار می‌کنند و گاهی نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد و در برخی از موارد نیز سرعت وای‌فای رایگان بسیار کم می‌شود. حال به نظر می‌رسد کمپانی اپل در نسخه‌ی یازدهم سیستم‌عامل موبایل آی‌اواس، تدبیری اندیشیده است تا در شرایطی که شبکه‌ی وای‌فای با مشکل مواجه می‌شود، به‌طور خودکار از آن شبکه صرف نظر کند؛ بنابراین دیگر با پیام‌ها و ایمیل‌های ناگهانی مواجه نخواهید شد. 

بر اساس توییتی که برایان جونز منتشر کرده است، سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۱ یاد می‌گیرد که کدام شبکه‌ها کیفیت خوبی دارند و کدام شبکه‌ها بی‌کیفیت هستند. اساسا این سیستم‌عامل در هنگام اتصال به یک شبکه‌ی وای‌فای خاص، مشکلات آن را شناسایی خواهد کرد و در آینده اگر بخواهید به آن شبکه متصل شوید، آی‌اواس ۱۱ از بی‌کیفیت بودن آن اطلاع دارد و دیگر به شبکه‌ی مورد نظر متصل نخواهد شد.

در کل باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر قرار بر این باشد که به‌صورت خودکار به یک شبکه‌ی وای‌فای متصل شوید، ولی آن شبکه، اینترنت باکیفیتی در اختیار شما قرار ندهد؛ هدف از اتصال خودکار چه خواهد بود؟ سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۱ همچنین شبکه‌هایی را که امکان اتصال خودکار به آن‌ها غیر فعال است، علامت‌گذاری می‌کند. نکته‌ی منفی در مورد این قابلیت به زمان آینده مربوط می‌شود؛ چرا که اگر شبکه‌ی وای‌فای مشکل‌داری که توسط آی‌ا‌واس شناسایی شده است، پس از مدتی کیفیت مطلوبی ارائه دهد، برای اتصال مجدد به این شبکه‌ باید به‌صورت دستی این کار را انجام دهید.

نظر شما در مورد این تغییر جدید در سیستم عامل آی‌او‌اس ۱۱ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات