طراحی داخلی آپارتمان؛ ایده‌ای مینمالیستی و آرامش‌بخش

یک‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
طراحی داخلی محل زندگی افراد و انتخاب المان‌های آن نه‌تنها نمایانگر روحیه‌ی فرد است، بلکه بر آن تأثیر می‌گذارد.
تبلیغات

در اجرای دکوراسیون داخلی با سبک مینیمالیسم و پس‌زمینه‌ی تک‌رنگ، رمز موفقیت این است که از یک طراحی بیش از حد ساده و بی‌روح استفاده نشود؛ در حقیقت طراح باید بتواند با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های دیگر، نبود کنتراست واضح بین رنگ‌ها را تا حدی جبران کند؛ زیرا در این سبک معمولا از رنگ‌های تند استفاده نمی‌شود. معمار و طراح داخلی این آپارتمان توانسته است آن را به یک محل سکونت دنج و آرامش‌بخش و همچنین روشن و پرنور تبدیل کند؛ به‌طور کلی در این ساختمان از طرح‌های ساده و ترکیب رنگ‌های خنثی و تیره استفاده شده است. دیوارها و سقف‌ها به رنگ سفید هستند؛ ولی در بعضی قسمت‌های آپارتمان، یکی از دیوارها با طراحی متفاوت از بقیه‌ متمایز شده و جلوه‌ی خاصی به سالن یا اتاق‌ها بخشیده است.

طراحی داخلی

نکته‌ی مهم دیگر این است که طراح دکوراسیون برای ایجاد کنتراست بین بخش‌های مختلف سالن، به‌جای رنگ‌های متفاوت از ساختارها و طرح‌های متفاوت استفاده کرده است. اگرچه طراح از رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده برای اجرای دکوراسیون استفاده کرده؛ اما نتیجه‌ی کار او، ایجاد یک محیط بی‌روح و یکنواخت نیست، بلکه طراحی خاص و منحصربه‌فرد این آپارتمان باعث می‌شود ساکنان آن، یک زندگی پرجنب‌وجوش و در عین حال پر از آرامش داشته باشند.

اگرچه دکوراسیون سالن از رنگ پس‌زمینه‌ی سفید برخوردار است و از رنگ‌های خنثی و تیره مانند خاکستری و سیاه برای مبلمان و اثاثیه استفاده شده؛ اما ترکیب این رنگ‌ها یک محیط بانشاط، راحت و دنج را ایجاد کرده است.

طراحی داخلی آپارتمان

سبک مینیمالیسم که در این آپارتمان به کار رفته، عمدتا مبتنی بر انتخاب مصالح ساختمانی خاص و رنگ‌ها بوده است. قسمت‌های چوبی، فلزی، شیشه‌ای و سرامیکی ساختمان همگی با هارمونی و هماهنگی خاص به کار رفته‌اند؛ به نظر می‌رسد که همه‌ی این عناصر به‌طور ساده، طبیعی و یکدست مکمل یکدیگر هستند. ساختار کلی این ساختمان ساده و بدون زرق و برق است؛ اما در قسمت‌های مختلف آن از طرح‌های جالب استفاده شده که فضای داخل آپارتمان را از حالت یکنواخت و خسته‌کننده خارج می‌کنند.

طراحی داخلی مسکونی

در آشپزخانه‌ی این آپارتمان طراحی‌شده توسط ویکتوریا یاکوشا هم سبک مینیمالیسم دیده می‌شود. کابینت‌های آشپزخانه به رنگ سفید و بدون دستگیره و تزئینات خاص انتخاب شده‌اند. همچنین برای نورپردازی سقف آشپزخانه لامپ‌های LED به کار رفته است. آشپزخانه تقریبا مستقل و مجزا از سالن طراحی شده و بین سالن و آشپزخانه، پیشخوان وجود ندارد؛ در واقع با کمک تکنیک خاص نقاشی و با استفاده از رنگ‌ها و مصالح ساختمانی خاص و طرح‌های ایجادشده روی دیوارها، کار متفاوتی ارائه شده است. برای استفاده از نور طبیعی، میز مطالعه جلوی پنجره قرار گرفته است. رنگ غالب در این آپارتمان، رنگ سفید است و رنگ‌های خنثی و تیره به‌عنوان رنگ مکمل انتخاب شده‌اند. در پایان شما را به دیدن تصاویر دیگری از طراحی داخلی این آپارتمان زیبا دعوت می‌کنیم: 

طراحی داخلی
طراحی داخلی آپارتمان
طراحی داخلی آپارتمان
طراحی داخلی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات