با سریع ترین دوچرخه های تور دو فرانس آشنا شوید

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 14 دقیقه
تورنمنت دوچرخه سواری تور دو فرانس به پایان رسید. در ادامه نگاهی داریم به سریع‌ترین دوچرخه‌هایی که در این تورنمنت مورد استفاده قرار گرفتند.
تبلیغات

هر ساله شاهد برگزاری مسابقات دوچرخه‌ سواری دور فرانسه یا تور دو فرانس هستیم که از جمله‌ی معتبرترین رقابت‌های دوچرخه‌سواری در دنیا است، بطوریکه تنها ورزشکاران حرفه‌ای با توانایی بالا می‌توانند این تورنمنت را به پایان برسانند. به بیان بهتر به پایان رساندن این تورنمنت استقامتی در نوع خود یک موفقیت بزرگ است، حال آنکه قهرمانی در آن یکی از بزرگ‌ترین اتفاقاتی است که یک دوچرخه سوار می‌تواند در طول دوران ورزشی خود به دست بیاورد. با توجه به اینکه این روزها فناوری به جزئی جدانشدنی از زندگی تبدیل شده، وزرش نیز از این قاعده مسنثنی نیست. ردپای فناوری را می‌توان در ورزش دوچرخه‌سواری نیز پیدا کرد. علاوه بر علم ورزش و بدنسازی برای آماده کردن بدون ورزشکاران، دوچرخه‌های مورد استفاده نیز با استفاده از آخرین یافته‌های مهندسی تولید می‌شوند تا بهترین عملکرد را در نزدیک‌ترین شرایط رقابتی داشته باشند.

سریع‌ترین دوچرخه‌های مورد استفاده در توردوفرانس در مرحله‌ی زمان گیری این مسابقات مورد استفاده قرار می‌گیرد که بنابر اطلاعات ارائه شده حتی قادرند تا به سرعت ۵۵ کیلومتر در ساعتی دست پیدا کنند. تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها در مسابقات امسال شانس این را دارند که دو بار در طول مسابقات از دوچرخه‌های زمان‌گیری یا تایم‌تریل (Time Trail) استفاده کنند. اولین مرحله مربوط به مسیر ۱۴ کیلومتری در دوسلدورف آلمان بوده و دومین باری که می‌توانند از این دوچرخه‌ها استفاده کنند، مربوط به مرحله‌ی ماقبل آخر در مارسی فرانسه است که مسیری ۲۲.۵ کیلومتری دارد.

در ادامه تمام دوچرخه‌های زمان‌گیری هر ۲۲ تیم حاضر در مسابقات را از نظر خواهیم گذراند.

در تصویر زیر تیلور فینی را از تیم کانندیل-درِیپَک را روی دوچرخه‌ی Cannondale Slice RC مشاهده می‌کنید. این دوچرخه سوار آمریکایی موفق شده تا در دوسلدورف کار خود را در رتبه‌ی ۱۲اُم پایان دهد.

تور دو فرانس

دوچرخه‌ی Cannondale Superslice را در تصویر پایین مشاهده می‌کنید که برای اولین بار از ترمزهای دیسکی در یک دوچرخه طی رقابت‌های زمان گیری تور دو فرانس استفاده شده است.

آلبرتو بتیول از تیم کانندیل-دریپک با استفاده از این اولین دوچرخه‌ی زمان گیری مجهز به ترمز دیسکی در دوسلدورف حاضر شده و موفق شده تا رتبه‌ی ۶۴اُم را کسب کند.

تور دو فرانس

دوچرخه‌ی مفهومی زمان‌گیری متعلق به ترِک (Trek) با نام Trek Speed در مسابقات تایم‌تریل.

تور دو فرانس

جان دگِنکولب از تیم Trek-Segafredo روی دوچرخه‌ی ترِک اسپید در مسابقات زمان‌گیری دوسلدورف. دوچرخه‌سوار آلمانی موفق شد تا این رقابت را در رتبه‌ی ۵۸اُم پایان دهد.

تور دو فرانس

در تصویر پایین دوچرخه‌ی متعلق به تیم آستانا را مشاهده می‌کنید. Argon 18 E-118 نام این دوچرخه‌ی زیبا است.

تور دو فرانس

فابیو آرو، دوچرخه‌سواری ایتالیایی روی دوچرخه‌ی آرگون ۱۸ قرار گرفته و مسابقه زمان گیری را در جایگاه ۶۶اُم پایان برد.

تور دو فرانس

در تصویر زیر پیتر ساگان را از تیم Bora-Hansgrohe مشاهده می‌کنید که روی دوچرخه‌ی مخصوص S-Works Shiv قرار گرفته است. این دوچرخه‌سوار اسلواک موفق شد تا مسابقه را در رتبه‌ی ۱۸ تمام کند.

تور دو فرانس

تیم کاتوشا-آلپسین با دوچرخه‌ی Canyon CF پای به تور دو فرانس گذاشته بود.

تور دو فرانس

تونی مارتین از تیم کاتوشا-آلپسین روی دوچرخه‌ی Canyon Speedmax CF قرار گرفته و موفق شد به عنوان قهرمان جهان مسابقه‌ی زمان‌گیری را در جایگاه چهارم به اتمام برساند.

تور دو فرانس

تیم آمریکایی BMC Racing از دوچرخه‌های BMC Timemachine در مسابقات تایم‌تریل استفاده کرد.

ریکی پورته، رکاب زن تیم بی‌اِم‌سی را روی دوچرخه‌ی موسوم به Timemachine از این کمپانی مشاهده می‌کنید. این دوچرخه‌سوار مسابقه‌ی زمان گیری را زیر باران در جایگاه ۴۹اُم به پایان رساند.

تور دو فرانس

تیم Direct Energy از دوچرخه‌های زمان‌گیری BH Aerolight در تور دو فرانس استفاده کرد.

تور دو فرانس

در تصویر زیر توماس وئِکلر را روی BH Aeorolight مشاهده می‌کنید که مسابقه‌ی زمان‌گیری را در رتبه‌ی ۱۵۸اُم به پایان رساند.

تور دو فرانس

تیم فرانسوی AG2R-La Mondiale از دوچرخه‌های Factor Slick  برای زمان‌گیری استفاده کرده است.

تور دو فرانس

در تصویر زیر ماتیاس فرانک را از تیم AG2R-La Mondiale مشاهده می‌کنید. این رکاب‌زن سوئیسی مسابقه‌ی زمان‌گیری دوسلدورف را در جایگاه ۱۰۴اُم به پایان رساند.

تیم Fortuneo-Oscaro از دوچرخه‌ی Look 796 Monoblade استفاده کرد.

تور دو فرانس

برایس فایلو، رکاب‌زن این تیم را در تصویر زیر روی دوچرخه‌ی Look 796 Monoblade مشاهده می‌کنید. این دوچرخه‌سوار کار خود را در رتبه‌ی ۱۴۸اُم به پایان رساند.

تور دو فرانس

تیم Cofidis-Solutions Credits از دوچرخه‌ی Orbea Ordu برای مسابقات زمان‌گیری استفاده کرده است.

تور دو فرانس

نیسر بوهانی با استفاده از دوچرخه‌ی Orbea Ordu موفق شد تا مسابقه را در جایگاه ۱۹۳اُم به پایان برساند.

تور دو فرانس

دوچرخه‌ی Lapierre Aerostorm DRS که توسط تیم FDJ مورد استفاده قرار گرفته و رکاب‌زن آن موفق شد رقابت را در جایگاه ۶۰اُم به پایان برساند.

تور دو فرانس
تور دو فرانس

تیم Dimenssion Data از دوچرخه‌ی Cevelo p5 استفاده کرده است. این تیم دو رنگ قرمز و مشکی با رگه‌هایی از رنگ سبز این دوچرخه را در اختیار داشته و دوچرخه‌ سوار آن موفق شده تا رقابت را در رتبه‌ی ۱۷۶اُم به پایان برساند.

تور دو فرانس

در تصویر زیر دوچرخه‌ی Scott Plasma از تیم Orica Scott را مشاهده می‌کنید که دوچرخه سوار آن موفق شد با استفاده از آن رقابت را در رتبه‌ی ۲۹اُم به پایان برساند.

تور دو فرانس

تیم مطرح Movistar از دوچرخه‌ی Canyon Speedmax CF استفاده کرد. آلخاندرو والورده اسپانیایی به عنوان رکاب‌زن این تیم نتوانست رقابت را به پایان برساند و در اثر تصادف از ادامه مسابقه زمان‌گیری انصرف داد.

تور دو فرانس

تیم Sunweb از دوچرخه‌ی Ginat Trinity Pro در رقابت زمان‌گیری استفاده کرد. رکاب‌زن آلمانی این تیم با استفاده از این دوچرخه کار خود را در رتبه‌ی ۴۷اُم به پایان رساند.

تور دو فرانس

تیم بلژیکی Quick Step Floors از دوچرخه‌ی Specialized S-Worls Shiv استفاده کرد که با استفاده از آن این تیم در مسابقات زمان‌گیری موفق شد تا رتبه‌ی ۵۶اُم را به خود اختصاص دهد.

تور دو فرانس

تیم Bahrain-Marida با استفاده از دوچرخه‌ی Marida Warp در مسابقه‌ی زمان گیری شرکت کرد که سانی کولبرلی ایتالیایی موفق شد در رتبه‌ی ۲۳ به کار خود پایان دهد.

تور دو فرانس

تیم دوچرخه‌ سوار امارات متعلق به خطوط هوایی امارات نیز با دوچرخه‌ی Colnago K.One در این رقابت شرکت کرد. رکاب‌زن این تیم موفق شد تا کار خود را در جایگاه ۱۱۳اُم به پایان برساند.

تور دو فرانس

تیم Wanty-Groupe Gobert از بلژیک نیز با استفاده از دوچرخه‌ی Cube Aerium C:68 در مسابقه‌ی زمان گیری شرکت کرد.

تور دو فرانس

تیم Lotto-Soudal نیز با استفادهاز Ridley Dean در مسابقه زمان‌گیری شرکت کرد. این تیم با استفاده از دوچرخه‌ی Ridley Dean کار خود را در جایگاه ۱۹۶اُم به پایان رساند.

تور دو فرانس
تور دو فرانس

تیم LottoNL-Jumbo از دوچرخه‌ی Bianchi Aquila CV در مسابقه‌ی زمان‌گیری استفاده کرد. جورج بنت، دوچرخه‌سوار این تیم که نیوزلندی است، رقابت را در جایگاه ۱۶۲ به پایان رساند.

تور دو فرانس

تیم Sky از دوچرخه‌ی Pinarello Bolide در رقابت‌های خود استفاده کرد. کریس فرومه به عنوان مدافع عنوان قهرمانی با استفاده از این دوچرخه در مسابقات زمان‌گیری جایگاهی بهتر از ششمی به دست نیاورد.

تور دو فرانس

گراینت توماس، دیگر رکاب‌زن تیم اسکای موفق شد با همان دوچرخه‌ی Pinarello Bolide و زمان ۱۶ دقیقه و ۴ ثانیه به مقام اول در مسابقه زمان‌گیری دست پیدا کند. سرعت متوسط وی در این مسابقه ۵۲.۲۸ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

تور دو فرانس

نظر شما در خصوص دوچرخه‌های تور دو فرانس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات