اینتل واحد محصولات پوشیدنی خود را منحل می‌کند

جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اینتل در ماه نوامبر، ۸۰ درصد از اعضای تیم توسعه‌ی ساعت هوشمند Basis را اخراج کرد و اکنون کل واحد محصولات پوشیدنی خود را منحل می‌کند.
تبلیغات

بر اساس اظهارات یک منبع آگاه، کمپانی اینتل واحد فناوری‌های پوشیدنی خود را تعطیل و توسعه محصولات پایشگر سلامت و تناسب اندام را متوقف خواهد کرد.

این شرکت در طول چند سال گذشته به‌صورت آهسته، در حال کاهش تمرکز خود بر محصولات پوشیدنی بوده است و از سال ۲۰۱۴ به بعد، از ذکر آن‌ها در گزارش‌های مالی شرکت نیز خودداری کرده است.

در نوامبر گذشته، وب‌سایت تک‌کرانچ گزارش داد پس از آنکه تصاحب ساعت تناسب اندام Basis توسط اینتل بر اساس انتظارات موفقیتی در بر نداشت، این شرکت تصمیم به خروج از عرصه‌ی محصولات پوشیدنی گرفت؛ البته اینتل در آن زمان خروج خود را انکار کرد.

اما بر اساس گفته‌های این منبع آگاه به شبکه‌ی CNBC، غول تولید‌کننده‌ی پردازنده در همان ماه نوامبر نزدیک به ۸۰ درصد از اعضای تیم ‌Basis را از ادامه‌ی کار بازداشت و به اکثر کارکنان آن این فرصت را داد تا به دیگر بخش‌های شرکت نقل مکان کنند. اینتل تاکنون از واکنش و اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.

اینتل در گذشته امیدوار بود تا سلطه‌ی خود را در عرصه پوشیدنی‌ها در کنار بازیگرانی چون اپل و فیت‌بیت تحکیم کند. در سال ۲۰۱۴، این شرکت با همکاری افراد معروفی همچون فیفتی‌سنت به تبلیغ و نمایش ایرباد پایشگر ضربان قلب خود پرداخت.

مدیرعامل اینتل، برایان کرزانیچ در ژانویه‌ی ۲۰۱۴، طی نطقی خبری در نمایشگاه CES به خبرنگاران گفت:

من می‌خواهم [یک روز] امکان جا گذاشتن تلفن همراه در خانه فراهم شود. ما این امکان را به وجود خواهیم آورد.

اینتل در وب‌سایت خود، همچنان در کنار همکاری با ساعت‌سازانی چون Tag Heuer، به تبلیغ چیپ‌ست Curie ادامه می‌دهد. این چیپ‌ست برای اتصال دستگاه‌های اینترنت اشیاء نظیر پوشیدنی‌ها توسعه داده شده است.

انتظار می‌رود اینتل، در ۲۷ ژوئیه (۵ مرداد)، گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری خود را منتشر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات