مریسا میر در پی یک شغل مدیریتی جدید است

پنج‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مریسا میر پس از خروج از یاهو به دنبال پست مدیریتی جدیدی است؛ ولی وی مذاکره با اوبر برای قبول مدیریت در این کمپانی را رد کرده است.
تبلیغات

حال که یاهو مالک جدید خود را شناخته، مریسا میر، مدیرعامل اسبق این کمپانی در پی یافتن یک شغل جدید مدیریتی برای خود است. پس از آنکه تصاحب یاهو توسط ورایزن نهایی شد، مریسا میر از سمت مدیرعاملی یاهو کنار رفت.

میر در گفتگو با بیزنس اینسایدر به این نکته اشاره کرده که در پی یافتن یک پست مدیریتی جدید است. یکی از محتمل‌ترین گزینه‌های موجود برای مریسا میر، صندلی ریاست اوبر است که با استعفای مدیرعامل و بنیان‌گذار خود، فعلا بدون مدیر به فعالیت ادامه می‌دهد. میر در سخنان خود اشاره‌ای به علاقه‌اش برای تصدی پست مدیریت در اوبر نکرد. وی عنوان کرده که تماسی از جانب اوبر برای مذاکره به‌منظور قبول پست مدیریت عامل در اوبر با وی برقرار نشده است.

در صورتی که اوبر و مریسا میر با تماسی از سوی اوبر وارد مذاکره شوند و در نهایت شاهد تصدی پست مدیریت توسط میر باشیم، اصلا نباید تعجب کرد. مریسا میر، ماه گذشته در گفتگو با سان‌فرانسیسکو کرونیکل به دفاع تمام قد از تراویس کالانیک و اوبر پرداخت. میر در این خصوص چنین اظهار نظر کرد:

من تراویس را به‌عنوان یکی از دوستان خود می‌شناسم. من فکر می‌کنم که تراویس یک رهبر فوق‌العاده است. اوبر کسب و کار هیجان‌انگیزی به نظر می‌رسد.

تداوم مشکلات در اوبر باعث شد تراویس کالانیک تحت فشار شماری از سهامداران عمده‌ی این کمپانی مجبور به استعفا شود. هم‌اکنون شرایطی در اوبر حاکم است که بسیاری از متخصصان رده بالای آن تمایلی به ادامه‌ی همکاری با این کمپانی ندارند. باید دید آیا مدیرعامل جدید انتخاب‌شده برای اوبر می‌تواند با تغییر اوضاع، همچنان کارکنان خود را حفظ و فضای جدید و جذابی برای کارکنانش ایجاد کند یا خیر؟

میر موفق نشد یاهو را از ورطه‌ی نابودی نجات دهد و به روزهای خوب خود باز‌گرداند؛ با این حال وی در سیلیکون ولی مدیری شناخته‌شده است که بسیاری احترام زیادی برایش قائل هستند. یکی از کارهایی که میر به وجود آن در کارنامه‌ی کاری خویش افتخار می‌کند، توسعه‌ی یک برنامه‌ی آموزشی در گوگل با عنوان Associate product Manager است. با توجه به فعالیت‌های میر، به نظر می‌رسد که وی از جمله‌ی بهترین گزینه‌ها برای جانشینی کالانیک باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات