استیو مالنکوف: نزاع پتنتی با اپل بیرون از دادگاه حل می شود

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
استیو مالنکوف معتقد است که اختلاف با اپل بر سر حق پرداخت پتنت‌های این کمپانی خارج از دادگاه و با توافق طرفین حل خواهد شد.
تبلیغات

استیو مالنکوف، مدیرعامل کوالکام روز گذشته در مصاحبه‌ای، به جزئیات جدیدی از جدال پتنتی این کمپانی با اپل پرداخته است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مالنکوف، حق پتنت‌های کوالکام و مفاد قرار فی مابین، هسته‌ی اصلی درگیری بین دو کمپانی است. وی امیدوار است که جدال بین دو کمپانی خارج از دادگاه و در گفتگوی مستقیم حل و فصل شود.

مالنکوف معتقد است که درگیری با اپل شبیه به مجادلاتی است که پیش از این نیز در مورد پرداخت حق پتنت و فناوری‌ها بین کمپانی‌های مختلف جریان داشته است. وی در این خصوص می‌گوید:

در اصل، درگیری با اپل به دلیل قیمت حق پتنت‌ها و ارزش فناوری‌هایی است که کمپانی‌هایی نظیر کوالکام باید آن را دریافت کنند. کوالکام فناوری‌هایی را ایجاد کرده که به عقیده‌ی من به یک عنصر بسیار مهم در زندگی روزانه‌ی ما تبدیل شده‌اند. در واقع در صورتی که تمام جنجال‌های حاشیه‌ای را کنار بزنیم، مشاهده می‌کنیم که ما قراردادی داریم و سایرین در پی آن هستند تا با جنجال آفرینی، کمتر از آنچه که در متن قرارداد ثبت شده، پرداخت کنند.

وی به این نکته اشاره کرده که قرارداد اپل با کوالکام به مدت طولانی برقرار بوده و چیزی در این بین تغییر پیدا نکرده است. وی عنوان کرده که تمام جنجال آفرینی‌ها برای چانه‌زنی به منظور دریافت قیمتی بهتر است.

مالنکوف درگیری اپل با کوالکام را به نزاع پتنتی کمپانی تحت مدیریتش با Broadcam در دهه‌ی اول سده‌ی بیست و یکم تشبیه کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده، پس از کشمکش‌های فراوان، کوالکام و برادکم در بیرون از دادگاه به توافق رسیده‌اند. براساس توافق صورت گرفته، کوالکام نهایتا مبلغی ۸۹۱ میلیون دلاری را به برادکم پرداخت کرده است.

مالنکوف با اشاره به نزاع کوالکام، اعلام کرد که انتظار دارد تا مجادله با اپل نیز به همین شکل به سرانجام برسد. وی به این نکته اشاره کرده که گفته‌های وی به معنی درخواست از اپل نیست. مالنکوف راهی را جز توافق در بیرون از دادگاه بین دو کمپانی متصور نیست و معقد است که در نهایت این مساله در بیرون از دادگاه حل خواهد شد.

کوالکام چندی پیش شکایتی را در کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده‌ی آمریکا مطرح کرد که براساس آن کوالکام خواستار ممنوعیت واردات آیپد‌ها و آیفون‌هایی است که از تراشه‌های کوالکام استفاده می‌کنند. کوالکام در آخرین شکایت خود اپل را متهم به استفاده‌ی غیرقانونی از ۶ فناوری این کمپانی کرده است.

مجادله بین دو کمپانی با شکایت اپل از کوالکام در ماه ژانویه آغاز شد. اپل مدعی شده بود که کوالکام به دلیل در دست داشتن بازار تراشه‌های بی‌سیم، در پی دریافت حق پتنت بیشتری از مشتریانی است که مودم‌های بی‌سیم این کمپانی را خریداری می‌کنند. کوالکام نیز در پاسخ، شکایتی را در ماه آوریل مطرح کرد که براساس آن خواستار ادامه پرداخت حق پتنت‌های این کمپانی از سوی کمپانی‌های مونتاژ کننده‌ی محصولات اپل شد.

براساس اطلاعات ارائه شده کوالکام حق پتنت دریافتی خود را نه براساس ماژول ارائه شده، بلکه براساس قیمت تمام شده‌ی گجتی که این ماژول در آن مورد استفاده قرار گرفته، تعیین می‌کند. اپل در آیفون ۷ به جای وابستگی کامل به مودم‌های کوالکام، از محصول اینتل نیز استفاده کرد. عدم پرداخت حق پتنت کوالکام توسط مونتاژ کنندگان محصولات اپل منجر به کاهش درآمد کوالکام شده است. باید دید که نهایتا سرنوشت مجادله این دو کمپانی بزرگ به کجا ختم خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات