وزیر ارتباطات:‌ شکستن انحصارها ارائه‌ خدمات بهتر با تعرفه‌ پایین‌تر را ممکن می‌سازد

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
شکستن انحصارها، استفاده از تجهیزات و توان علمی داخلی و تاکید بر همکاری بخش دولتی و خصوصی از نکاتی بود که وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از ۳ پروژه‌ی ملی شاتل بر آنها تاکید کرد.
تبلیغات

شرکت شاتل امروز از سه پروژه‌ی ملی جدید خود رونمایی کرد، در این مراسم که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان برج تهران برگزار شد، وزیر ارتباطات شکستن انحصارها و حضور بخش خصوصی را از اهداف این وزارتخانه اعلام کرد.

 رئیس هیأت مدیره و بنیانگذار شاتل در سخنرانی خود از مشکلات این اپراتور در دولت‌های قبل گلایه کرد و با اشاره به زیر ساخت‌های ایجاد شده در سطح ملی و بین ‌المللی توسط دولت فعلی از رقابتی کردن فضا تشکر کرد. محمد حسن شانه‌ساززاده خطاب به وزیر ارتباطات گفت:

«شما با اقدامات خود بی عدالتی بین اپراتورها را از بین بردید و برای همه‌ی بازیگران بازار فضا را باز کردید.»

به گفته‌ی واعظی شکستن انحصارها یکی از اهداف دولت دوازدهم و به خصوص وزارت ارتباط است و پازل شبکه‌ی ملی اطلاعات با حضور شرکت‌های بخش خصوصی در کنار هم کامل خواهد شد. وی همچنین اعلام کرد که  برای ارائه‌ی خدمات بهتر با تعرفه‌ی پایین‌تر و همچنین رسیدن به توسعه باید رقابت وجود داشته باشد، چون انحصار به ضرر مردم تمام می‌شود. واعظی در خصوص حضور بخش خصوصی در این حوزه گفت:

«در گذشته هنگامی که به شهرستان‌ها می‌رفتم و مردم مطالباتشان را در این حوزه مطرح می‌کردند، تنها می‌توانستیم به شرکت مخابرات مراجعه کنیم، ولی در حال حاضر شرکت‌های دیگری نیز به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند و تجربه نشان داده است که این شرکت‌ها خوب کار می‌کنند.»

همکاری‌ بیشتر بخش خصوصی و دولتی، استفاده از تجهیزات داخلی و تکیه بر توان علمی جوانان کشور از نکاتی بود که وزیر ارتباطات مجددا بر آنها تاکید کرد. واعظی با اشاره به جوانان مستعد ایرانی که در معتبرترین شرکت‌های خارجی در حال فعالیت هستند و اتفاقا در ایران تحصیل کرده‌اند، گفت:

«آینده‌ی کشور در دست جوانان است، در همین شرکت شاتل میانگین سنی کارمندان ۲۸ سال است. این به این معنا نیست که با هم‌سن‌ و سال‌های خود مخالفیم، بلکه اعتقاد داریم که هر جا جوانان هستند و کار جدیدی انجام می‌دهند، ما را به آینده‌ی کشور امیدوارتر می‌کنند.»
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات