کاهش سهم بازار ویندوز فون در سه ماهه‌ اول سال ۲۰۱۷

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش موسسه‌ی IDC، سهم بازار سیستم‌عامل مایکروسافت، ویندوز فون، در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی، به ۰.۱ درصد کاهش یافته است.
تبلیغات

تعداد کاربرانی که آشفتگی ویندوز فون را به‌راحتی اندروید و iOS ترجیح می‌دهند، روزبه‌روز در حال کاهش است. بر اساس گزارش منتشرشده توسط IDC، سهم بازار سیستم‌عامل ویندوز فون در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، به ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده است؛ IDC دلیل این مورد را، عدم تعهد مایکروسافت به این سیستم‌عامل می‌داند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی، نزدیک به یک درصد از بازار گوشی‌های موبایل در اختیار ویندوز فون بود. این رقم اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی به ۰.۲ درصد کاهش یافت؛ اما در حال حاضر تنها ۰.۱ درصد از این بازار در اختیار ویندوز فون است. موسسه‌ی IDC در مورد تعهد نداشتن مایکروسافت به این سیستم‌عامل می‌گوید:

سهم بازار ویندوز فون به دلیل نبود شرکای سخت‌افزاری و پشتیبانی نرم‌افزاری، روزبه‌روز در حال کاهش است؛ هیچ علائمی هم از روند بهبود برای ویندوز فون مشاهده نمی‌شود. مایکروسافت تعهدی به این سیستم‌عامل ندارد و خبری از گوشی سرفیس هم به گوش نمی‌رسد. در واقع به نظر نمی‌رسد که آینده‌ای برای این سیستم‌عامل وجود داشته باشد.
ویندوز فون

اما وضعیت دو سیستم‌عامل محبوب موبایل یعنی اندروید و iOS، مثل وضعیت سیستم‌های عامل کامپیوترهای شخصی، یعنی ویندوز و مک است.

سهم بازار حال حاضر اندروید در مقایسه با سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶، نزدیک به دو درصد رشد کرده و به ۸۵ درصد رسیده است. باوجود گوشی‌های رده‌بالای جذاب و سهم بازار زیاد، IDC ادعا می‌کند که میانگین قیمت گوشی‌های اندرویدی رو به کاهش است. در حال حاضر، میانگین قیمت گوشی‌های اندرویدی، معادل ۲۲۰ دلار است؛ اما IDC می‌گوید که این رقم تا سال ۲۰۲۱ میلادی به ۱۹۸ دلار خواهد رسید.

در سمت دیگر، IDC آینده‌ی قدرتمندی را برای iOS پیش‌بینی می‌کند. امسال قرار است در دهمین سالگرد معرفی آیفون، اپل از گوشی جدید و شگفت‌انگیزی رونمایی کند؛ طرفداران این سیستم‌عامل هم، بیش‌ازپیش مشتاق هستند که هر چه سریع‌تر این گوشی را خریداری کنند؛ این موضوع سبب شده تا IDC پیش‌بینی کند که سهم بازار iOS تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی، تا ۴ درصد دیگر رشد داشته باشد؛ این رشد در سال ۲۰۱۸ هم ادامه خواهد داشت.

به‌طورکلی، در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی، ۳۴۴.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی شد. بر اساس تحلیل IDC، این رقم ۳.۴ درصد بیشتر از سه ماهه‌ی اول سال گذشته‌ی میلادی بوده است.

به نظر شما، آیا بازار گوشی‌های هوشمند همچنان رو به گسترش خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات