کلید پاور آیفون 8 با سنسور اثر انگشت ترکیب می‌شود

دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
آخرین رندرهای منتسب به آیفون ۸ اپل نشان از این دارند که احتمالا با بزرگ‌تر شدن کلید پاور در لبه‌ی سمت راست، سنسور اثر انگشت با آن ترکیب خواهد شد.
تبلیغات

اپل در تلاش است تا امسال علاوه بر دو نسخه‌ی همیشگی آیفون، نسخه‌ی دیگری را به مناسبت دهمین سالگرد عرضه‌ی این گوشی انقلابی به بازار رونمایی کند که اتفاقا به همین دلیل با تغییرات بسیار گسترده‌ای راهی بازار خواهد شد. در روزها و هفته‌های اخیر شاهد افزایش تعداد اخبار و شایعات در رابطه با این گوشی هوشمند هستیم.

حال فوربز گزارشی منتشر کرده که در آن تصاویر رندری منتسب به آیفون ۸ منتشر شده است. بنا بر اطلاعات ارائه‌شده توسط فوربز، این تصاویر رندر مبتنی بر اطلاعاتی هستند که از فایل‌های طراحی CAD دریافت شده است. منبع این فایل‌های CAD کمپانی Nodus است که در زمینه‌ی تولید لوازم جانبی و قاب برای آیفون‌های اپل فعالیت می‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که تا اینجای کار منتشر شده است، انتظار می‌رود اپل، آیفون ۸ را با بهره‌گیری از یک پنل اولد بزرگ که به لطف حذف حاشیه‌ها امکان‌پذیر شده است، همراه کند. پنل مورد استفاده در آیفون ۸ به‌احتمال زیاد ۵.۸ اینچ خواهد بود. حاشیه‌ها در آیفون بسیار مورد بازنگری قرار گرفته‌اند؛ به‌طوری‌که دیگر خبری از حاشیه‌ی بالایی نیست و تنها در قسمت وسط بالا شاهد نفوذ بخشی از حاشیه به درون نمایشگر هستیم که بلندگوی مکالمات و سنسور‌ها در کنار دوربین سلفی قرار دارند. در لبه‌ی پایینی نیز خبری از کلید فیزیکی هوم نخواهد بود.

آیفون 8 اپل

در پشت گوشی، اپل چینش افقی دوربین دوگانه را تغییر داده و به‌صورت عمودی تبدیل کرده است. انتظار می‌رود تغییر مورد نظر، موازی با اقدامات و تلاش‌های این کمپانی برای اضافه کردن ویژگی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده به آیفون ۸ باشد.

با توجه به آنچه در تصاویر رندر می‌توان مشاهده کرد، خبری از USB نوع C در آیفون ۸ نیست و اپل همچنان درگاه لایتنینگ را در این گوشی هوشمند مورد استفاده قرار می‌دهد. جک هدفون نیز به تبعیت از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، جایی در این گوشی ندارد.

اما اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین تغییر که تا اینجا سخنی از آن به میان نیامده بود، کلید پاور است. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، کلید پاور آیفون ۸ بزرگ‌تر شده است. با توجه به اینکه ترکیب سنسور اثر انگشت با نمایشگر هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و در تصاویر رندر نیز خبری از سنسور اثر انگشت در پنل پشتی نیست، از این‌رو احتمال جدیدی مبنی بر ترکیب سنسور اثر انگشت با کلید پاور مطرح شده است. این اولین بار نیست که چنین ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چرا که سونی در گوشی‌های خود از چنین سیاستی بهره برده است. با توجه به ثبت پتنتی در این رابطه توسط اپل، احتمال دست زدن به چنین کاری اصلا بعید نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات