تست جاده‌ای چری تیگو 7 در هفت شهر ایران

دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
جدیدترین شاسی‌بلند گروه خودروسازی چری با نام تیگو 7، در هفت شهر ایران مورد بررسی و آزمایش جاده‌ای قرار گرفته است.
تبلیغات

جدیدترین نسل شاسی‌بلند تیگو، با نام تیگو 7، از مدتی قبل توسط گروه خودروسازی چری رونمایی شده است. این خودرو که به‌نوعی برگرفته از برادر بزرگ‌تر خود یعنی تیگو 5 به شمار می‌آید، با تغییرات اساسی در ظاهر، توانسته است جوایز متعددی در حوزه طراحی خودرو به دست آورد.

با توجه به بازار خوبی که خودروهای چینی در داخل کشور طی چند سال اخیر تجربه‌ کرده‌اند و البته بازخورد نسبتا مناسبی که از نسل پیشین تیگو در ایران وجود دارد؛ گروه چری تصمیم گرفت پیش از عرضه نسل جدید شاسی‌بلند خود به بازار داخلی، آن را در ٰایران مورد آزمایش قرار دهد.

tiggo 7 test drive iran

در خردادماه سال جاری، خودروی تیگو 7 به مدت ۱ ماه در هفت شهر ایران مورد آزمایش جاده‌ای قرار گرفت. ایران، دومین کشوری است که با فاصله ۱ ماه و پس از چین به‌عنوان خانه این خودرو، شاسی‌بلند جدید و خوش‌چهره گروه خودروسازی چری در آن مورد آزمایش میدانی و جاده‌ای قرار گرفته است. پیش از این، در اردیبهشت‌ماه سال جاری اولین تست‌های جاده‌ای این خودرو در کشور چین انجام شده بود. شهرهایی که تیگو 7 در آن‌ها آزمایش شده است عبارتند از: تهران، بابل، اصفهان، شیراز، کرمان، مشهد و تبریز. شاسی‌بلند جدید چری، در مسیرهای شهری، بزرگراه‌ها و جاده‌های کوهستانی این ۷ شهر مورد آزمایش قرار گرفت تا سطح کیفی این خودروی جدید و میزان انعطاف‌پذیری و عملکرد آن در شرایط جاده‌ای متفاوت در معرض امتحان قرار گیرد. سایت شرکت چری گزارشی از این آزمایش تهیه و ارائه کرده است.

بنا به گفته شرکت چری، شهرهایی که انتخاب شدند همگی نماد فرهنگ و تاریخچه غنی و تمدن کهن ایران هستند. اصفهان با ۲۵۰۰ سال تمدن، کرمان که در قرن سوم به‌عنوان یکی از شهرهای مهم و بزرگ به شمار می‌رفت و البته شیراز، شهر شعر و ادب و هنر که قرن‌ها رشد و توسعه را به خود دیده است، میزبانان خودروی تیگو 7 بودند. آغاز این آزمایش از پایتخت ایران، تهران بود و در طول مسیر ایران‌گردی و دیدن تمدن این سرزمین کهن، هم‌زمان کیفیت، عملکرد، قدرت و ایمنی شاسی‌بلند جدید چری نیز مورد بررسی قرار گرفت.

tiggo 7

خودروی چری تیگو 7 چه از لحاظ نمای خارجی و چه از نظر ظاهر داخلی، طراحی قابل قبول و چشمگیری دارد. با استفاده از المان‌های زیبایی‌شناسی و طراحی آینده‌نگر، این خودرو دارای طراحی دینامیک است که باعث می‌شود چهره‌ای اسپرت و خط‌شکن در نگاه اول به بیننده القا شود. در داخل کابین از چرم باکیفیت برای فرمان چندکاره خودرو استفاده شده است. صفحه نمایش لمسی بزرگ و نورپردازی زیبا و لوکس، حس تجمل و کیفیت را به سرنشینان این خودرو القا می‌کند.

گروه خودروسازی چری معتقد است که قدرت تیگو 7، به‌عنوان عاملی مهم در ارزیابی کیفی این خودرو به شمار می‌آید. در این زمینه، شاسی تیگو 7 عملکرد بسیاری خوبی دارد و در شرایط جاده‌ای و آب و هوایی مختلف، کنترل دقیقی روی آن برای راننده فراهم است. به واسطه استفاده از سیستم تعلیق چهارچرخ، این خودرو در طول مسیر، کنترل خوبی از لحاظ پایداری و رانندگی نرم و آرام از خود نشان می‌دهد. سیستم قوای محرکه نیز در بالاترین سطح کیفی خود عمل می‌کند؛ به‌نحوی‌که خودرو در سرعت‌های بالا همچنان رانندگی لذت‌بخش و آرامی برای راننده به همراه می‌آورد و در کمترین زمان ممکن، قادر به کنترل خودرو حتی در سرعت‌های بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است. سیستم تهویه این خودرو نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد؛ به‌نحوی‌که با کنترل هوای گرم خارج و عدم ورود آن به داخل خودرو، دمای کابین برای سرنشینان همواره یکنواخت و فرح‌بخش خواهد بود.

tiggo 7

پس از آزمایش‌های جاده‌ای و بزرگراه‌ها، تیگو 7 در مناطق کوهستانی تهران نیز مورد بررسی قرار گرفت. به‌واسطه شاسی اسپرت این خودرو و فاصله ۲۱ سانتی‌متری از سطح زمین، خودرو با حفظ کیفیت عملکرد و البته با کمک سیستم تعلیق بهبودیافته، با تمام قدرت مسیرهای تعیین‌شده را یکی پس از دیگری طی کرده است و در پستی و بلندی‌های مسیر با کنترل خوبی در حین رانندگی مواجه هستیم.

تیگو 7، از موسسه ایمنی و ارزیابی خودروهای چین (C-NCAP)، ‌پنج ستاره ایمنی دریافت کرده است. زمانی که خودرو به‌صورت ناگهانی یا در پیچ‌های تند گردش داشته باشد، سیستم‌ پایداری الکتریکی (ESP) و ترمز ABS، راننده و سرنشینان را از حفظ تعادل و کنترل سرعت خودرو در مواقع لزوم مطمئن می‌سازند. این در حالی است که سیستم کنترل وضعیت باد لاستیک‌ها، سیستم زاویه دید ۳۶۰ درجه و دیگر تجهیزات ایمنی این خودرو، رانندگی ایمن و راحتی برای سرنشینان به ارمغان می‌آورند.

chery tiggo 7

بعد از ایران، خودروی تیگو 7 در دیگر کشورهای خاورمیانه و آمریکای جنوبی نیز مورد آزمایش جاده‌ای قرار خواهد گرفت تا عملکرد و کیفیت آن در عبور از جاده‌های شهری و کوهستانی بیش از پیش مورد بررسی قرار گیرد.

 خودروی چری تیگو 7 به‌زودی به بازار داخلی عرضه خواهد شد. شرکت واردکننده، از بازه قیمتی ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان برای این شاسی‌بلند چینی خبر داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات