خودروهای تایوانی، مهمانان جدید خیابان‌های ایران

دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تا چند ماه آینده، دو خودروی تایوانی با برند لوکسژن به بازار خودروی داخلی عرضه خواهند شد.
تبلیغات

فرزین ترکی پور، مدیرعامل شرکت آرمان موتور کویر، طی نشست خبری از ورود خودروهای تایوانی با برند لوکسژن به ایران تا دو ماه آینده خبر داد. وی ضمن اشاره به قرارداد انحصاری این شرکت با لوکسژن تایوان جهت واردات دو مدل خودرو به داخل ایران، اعلام کرد که این تفاهم‌نامه همکاری مستقیما با این شرکت تایوانی منعقد شده است و به‌زودی ثبت سفارش دو محصول این خودروساز تایوانی انجام خواهد شد.

ترکی پور در ادامه این نشست به خبرنگاران گفت:

شرکت لوکسژن با تولید سالانه ۳۵۰ تا ۳۸۰ هزار دستگاه خودرو، توانسته است ۳۰ تا ۳۵ درصد بازار خودروی تایوان را در اختیار گیرد. البته بازار اصلی این خودروساز چین بوده و به کشورهایی مانند عمان، ویتنام، اروپای شرقی و روسیه نیز محصولات خود را صادر می‌کند.

عقیل مصطفایی، مدیر بازاریابی و فروش آرمان موتور کویر در ادامه این نشست خبری، به بیان نکاتی در مورد مشخصات فنی دو خودرویی که به‌زودی وارد ایران خواهند شد پرداخت. وی اعلام کرد:

دو خودرویی که توسط آرمان کویر موتور ثبت سفارش خواهند شد؛ مدل‌های U6 توربو و S3 خواهند بود که به‌عنوان اولین محصولات لوکسژن، طی ماه‌های آتی وارد بازار خودروی کشور خواهند شد.
luxgen u6

مصطفایی درباره مشخصات فنی خودروی U6 لوکسژن به خبرنگاران گفت:

U6 در کلاس خودروهای کراس‌اوور قرار دارد که به پیشرانه ۱.۸ لیتری ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر خطی مجهز است. این پیشرانه قادر به تولید ۱۷۰ اسب بخار توان و ۲۵۶ نیوتون‌متر گشتاور است. جعبه‌دنده این خودرو نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک ساخت کشور ژاپن و البته تک دیفرانسیل است. فناوری‌های نوینی در این خودرو به کار گرفته شده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: سیستم ارتباط چندرسانه‌ای هوشمند ساخت شرکت اچ‌تی‌سی، دید عقب با زاویه ۳۶۰ درجه، سیستم هوشمند پخش تصاویر از زوایای کور انتهای خودرو، سیستم مصرف سوخت بهینه، صندوق عقب برقی و سانروف.
luxgen s3

مدیر بازاریابی و فروش آرمان موتور کویر، در ادامه درباره مدل دوم از محصولات لوکسژن که ثبت سفارش خواهد شد، اعلام کرد:

محصول دوم ما S3 نام دارد که در کلاس خودروهای سدان کامپک قرار می‌گیرد. این خودرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر خطی مجهز بوده که ۱۱۶ اسب بخار توان و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور، مشخصه‌های اصلی این پیشرانه است. جعبه‌دنده این خودرو از نوع ۷ سرعته CVT‌ خواهد بود.

مصطفایی در پاسخ به این سؤال که خودروهای لوکسژن وارداتی توسط آرمان کویر موتور، با چه قیمتی به بازار عرضه خواهند شد، گفت:

تا زمان ورود خودرو به داخل کشور نمی‌توان قیمت قطعی برای این دو محصول در نظر گرفت. ولی در تلاش هستیم تا کراس‌اوور U6 را با قیمتی زیر ۱۵۰ میلیون تومان و خودروی سدان S3 را نیز با قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان به مردم عزیزمان عرضه کنیم.

شرکت خودروسازی لوکسژن از سال ۲۰۰۹ فعالیت رسمی خود در بازار خودروی جهانی را آغاز کرده است. این شرکت هم‌اکنون ۶ مدل خودرو تولید و عرضه می‌کند و به‌زودی شاهد حضور دو مدل U6 و S3 در خیابان‌های ایران خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات