۴ دلیل استخدام پیمانکار به جای کارمند تمام وقت

دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
استخدام کارمندان پیمانکار اغلب هزینه‌ی کمتری برای شرکت شما دارد و همچنین فرصت بسیار مناسبی برای شناخت توانایی‌هایشان قبل از استخدام تمام‌وقت است.
تبلیغات

زمانی که صحبت از استخدام می‌شود اولین چیزی که به فکر همه خطور می‌کند، استخدام کارمند تمام‌وقت است. اما همان‌طور که می‌دانید، هزینه‌ی استخدام یک کارمند تمام‌وقت بسیار بالا است. فراهم کردن امکانات مناسب، هزینه‌ی مرخصی با حقوق و بیمه، برخی از هزینه‌های اضافه استخدام کارمند تمام‌وقت هستند.

از آنجایی که هزینه‌ی استخدام یک کارمند تمام‌وقت بالا است، بسیاری از شرکت‌ها اقدام به استخدام کارمندان پیمانکار می‌کنند. این افراد در ظاهر حقوق بیشتری نسبت به کارمندان تمام‌وقت دریافت می‌کنند؛ اما اگر همه‌ی‌ هزینه‌ها در نظر گرفته شود، متوجه خواهید شد که این‌طور نیست. از طرفی کار کردن با افراد پیمانکار فرصت شناخت آن‌ها را برای شما مهیا می‌کند و اگر از نتیجه‌ی کارشان رضایت داشتید، می‌توانید آن‌ها را به‌طور تمام‌وقت استخدام کنید. در این مقاله‌ی زومیت به ۴ مزیت همکاری با پیمانکاران اشاره شده است. شاید این بار شما هم برای استخدام نیروی مورد نظر خود در انتخابتان تجدید نظر کنید.

Contractor

۱- افزایش انعطاف‌پذیری

کار کردن با پیمانکاران مستقل به کارفرماها اجازه می‌دهد که آزادی عمل بیشتری در استخدام کارمندان داشته باشند. این شیوه‌ی استخدام برای کارفرمایانی مناسب است که حجم کاری متغیر دارند. درواقع شما می‌توانید پیمانکاران مستقل را برای یک کار یا وظیفه‌ی مشخص استخدام کنید، بدون اینکه تعهدی برای ادامه‌ی همکاری با آن‌ها داشته باشید. از دیگر مزایای این روش می‌توان به عدم وابستگی به کارمندان، عدم پرداخت هزینه‌های اضافه و دیگر مشکلات مرتبط با قطع همکاری با یک کارمند تمام‌وقت اشاره کرد.

۲- کم شدن مشکلات در زمان محدود

از آنجایی که پیمانکاران مستقل سعی می‌کنند تمام توانایی خود را به کارفرما نشان دهند در نتیجه سریع‌تر از کارمندان تمام‌وقت بهره‌وری خود را بالا می‌برند. آن‌ها به دلیل زمان محدودی که برای اجرای پروژه دارند، نیازی به آموزش ندارند و حداکثر استفاده را از زمان می‌کنند. زمانی که تمام جنبه‌های پروژه مشخص باشند، فرآیند پردازش به‌طور قابل توجهی کوتاه می‌شود. پیمانکاران در چنین شرایطی می‌توانند موارد مورد توافق را با سرعت بیشتری تکمیل کنند و ارائه دهند.

Contractor

۳- کم شدن شکست‌ها

کارمندانی که به‌طور رسمی استخدام می‌شوند دارای حق و حقوق زیادی هستند. آن‌ها می‌توانند در صورت پیروی نکردن کارفرما، از او شکایت کنند. اما از آنجایی که پیمانکاران آزاد افراد مستقل هستند، قوانین زیر شامل حال آن‌ها نمی‌شود:

  • دریافت حداقل دستمزد (کارمندان واجد شرایط می‌توانند ۱.۵ برابر حقوق قانونی خود را به‌عنوان غرامت دریافت کنند.)
  • محافظت شدن در برابر تبعیض‌های استخدام مانند ملیت، رنگ پوست، جنسیت و ...
  • حق تشکیل اتحادیه
  • حق استفاده از مرخصی زایمان همسر یا مراقبت از اعضای بیمار خانواده

کارمندان رسمی همچنین می‌توانند در صورت اخراج بدون دلیل موجه از کارفرمای خود شکایت کنند. اما پیمانکاران نمی‌توانند بابت این مسائل ادعای دریافت خسارت داشته باشند. (مگر اینکه شرایط قرارداد پیمانکاری‌شان به‌گونه‌ای باشد که شما در حین انجام پروژه حق نداشته باشید کار را به دلایل نامعلوم تعطیل کنید.)

۴- کم شدن هزینه‌ها

درست است که کارفرماها حقوق بیشتری به کارمندان پیمانکار می‌دهند، اما در نهایت مقدار آن از میزان حقوق کارمندان تمام‌وقت کمتر است. زمانی که شما یک کارمند تمام‌وقت استخدام می‌کنید، باید امکانات مختلفی مانند فضای کار و تجهیزات مناسب برای آن‌ها مهیا کنید؛ درصورتی‌که استخدام کارمند پیمانکار نیازمند تأمین هیچ کدام از این شرایط نیست. از دیگر مزایایی که به یک کارمند تمام‌وقت تعلق می‌گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه‌ی بیمه‌ی سلامتی
  • هزینه‌ی بیمه‌‌ بیکاری
  • هزینه‌ی بیمه‌ی غرامت کارگران

اگر تمام این هزینه‌ها را در نظر بگیرید، متوجه می‌شوید که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهد شد. استخدام کردن افراد مناسب وظیفه‌ی بسیار مهمی است و باید سر فرصت و با سنجش کامل توانایی‌های متقاضیان انجام شود. از طرفی همکاری کردن با پیمانکاران، فرصت مناسبی برای شناخت آن‌ها و پیدا کردن بهترین افراد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات