لوسید ایر، رکورد سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت ثبت کرد

شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
خودروی لوسید ایر، در آخرین آزمایش‌های نهایت سرعت در پیست ملی اوهایو، توانست به سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد تا سریع‌ترین خودروی چهار سرنشینه دنیا باشد.
تبلیغات

مهندسان لوسید اخیرا به مرکز ملی تحقیقات حمل و نقل واقع در ایالت اوهایو رفته‌اند تا چندین آزمایش جدید، روی لوسید ایر انجام دهند. این خودرو آزمون‌های متعدد در شرایط گوناگون، از جمله استفاده از تایر‌های مختلف را پشت سر گذاشته است. در مهم‌ترین آزمایش، تیم سازندگان لوسید توانست با حذف نرم‌افزار محدودکننده سرعت، برای دومین بار رکورد این خودرو را ارتقا دهد و این بار به سرعت خیره‌کننده ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.  این در حالی است که پیش از حذف این نرم‌افزار، این خودرو رکورد ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را برای خود به ثبت رسانده بود. زمانی متوجه بزرگی این اعداد می‌شویم که بفهمیم این خودرو، یک سدان خانوادگی چهار سرنشینه و دارای پیشرانه الکتریکی است.

اولین نمونه از خودروی لوسید ایر جهت انجام آزمایش‌های مختلف در سرعت بالا، به تجهیزات ایمنی خاصی مجهز شده بود تا در صورت عدم توانایی کنترل خودرو توسط راننده، به آن آسیبی وارد نشود. این آزمایش‌های خطرناک در سرعت بالا با هدف بررسی عملکرد خودرو در شرایطی واقعی و خارج از محیط آزمایشگاه و در بالاترین میزان سرعت ممکن انجام شده است.  خودروی لوسید ایر برای اولین بار در فروردین‌ماه سال جاری مورد آزمایش میدانی قرار گرفت. در اولین آزمایش این خودرو، با هدف افزایش شرایط ایمنی حین حرکت در سرعت بالا، از یک چتر نجات نیز جهت کاهش سرعت خودرو استفاده شد تا اگر مسیر مورد آزمایش به‌اندازه کافی برای رسیدن به سرعت مد نظر طولانی نبود؛ خودرو در کمترین زمان ممکن متوقف و از برخورد آن با دیواره انتهای پیست جلوگیری شود. در اولین دور آزمایش، حداکثر سرعت خودرو توسط نرم‌افزار تا میزان ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده بود.

lucid air alpha

اولین آزمایش لوسید ایر، فراتر از تصور بود. این خودرو پس از پیمودن تنها ۲۵ درصد طول مسیر آزمایش، توانست به حداکثر سرعت پیش‌بینی شده یعنی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابدکه باعث شد بدون استفاده از چتر نجات، خودرو زمان و فاصله کافی تا انتهای پیست جهت کاهش سرعت و توقف داشته باشد.

تیم لوسید درباره این آزمایش می‌گوید:

اگرچه عملکرد خودروی ما فوق‌العاده بود؛ اما فهمیدیم که همچنان امکان بهبود در سرعت و عملکرد این خودرو وجود دارد. به‌عنوان مثال، در شرایطی که خودرو در محدوده سرعت ۳۲۰ کیلومتر در حال حرکت بود، متوجه شدیم که سیستم تنظیم‌کننده خودکار سطح هوا نمی‌تواند متناسب با سرعت خودرو عمل کند و تعلیق مناسب را برای خودرو فراهم کند. درحالی‌که به خاطر سرعت بالا و نیروهای جانبی که از سمت پایین به خودرو وارد می‌شوند، ناپایداری به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. از طرف دیگر متوجه شدیم که پیشرانه، در دمایی بالاتر از میزان پیش‌بینی شده در شبیه‌سازی‌ها عمل می‌کند. لذا پیش از انجام آزمایش دوم، ایرادات ممکن را برطرف کردیم. با برطرف کردن مشکلات و موارد دیده‌شده در آزمایش اول و ارتقاء سطح کیفی و نرم‌افزاری خودرو، وارد مرحله دوم آزمایش شدیم.

لوسید ایر با پیشرانه الکتریکی به سرعت باورنکردنی ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یافته است

علاوه بر برطرف شدن مشکلات پیش از آزمایش دوم، تیم لوسید تصمیم گرفت نرم‌افزار محدودکننده سرعت خودرو را حذف کند و این اجازه به لوسید ایر داده شود تا تمام پتانسیل خود را در ثبت رکوردی جدید به نمایش بگذارد. این بار خودرو با پشت سر گذاشتن مسافتی طولانی‌تر نسبت به آزمایش اول، توانست به سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

lucid air alpha

شرکت لوسید درباره آزمایش دوم و ثبت رکورد جدیدی برای خودروی ایر، می‌گوید:

عملکرد لوسید ایر آلفا در آزمایش دوم عالی بود. خودرو به بهترین نحو در پیچ‌ها و مسیر صاف پیست تعادل خود را حفظ می‌کرد. همان‌طور که انتظار داشتیم، به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم تعلیق خودرو منجر به افزایش پایداری لوسید ایر در حین عبور از پیچ‌ها شد. همچنین در طول آزمایش، دمای سیستم پیشرانه و قوای محرکه در محدوده پیش‌بینی شده قرار داشت.

 لوسید معتقد است خودروی آن‌ها قابلیت افزایش سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت را همچنان دارد و خودروی حال حاضر، نمونه نهایی این شرکت نخواهد بود. خودروی فعلی، تنها نشان‌دهنده این واقعیت است که لوسید ایر بدون اغراق، دارای عملکرد و دینامیک خیره‌کننده‌ای خواهد بود و همچنان جای کار جهت ارتقاء این خودرو و تبدیل آن به خودرویی اسپرت با ویژگی‌های لوکس وجود دارد.

در پایان شما را به دیدن ویدیوی آزمایش نهایت سرعت لوسید ایر دعوت می‌کنیم.

دانلود: 480p - 720p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات