کاهش فروش سرفیس منجر به افزایش فروش محصولات دل شده است

جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمارهای جدید نشان می‌دهند که کمپانی دل با عرضه‌ی کامپیوترهای دو در یک، موفقیت خوبی در بازار تجاری کسب کرده است.
تبلیغات

در ابتدای عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های تجاری دو در یک دل، این شرکت آماری منتشر کرد که نشان می‌داد دوران لپ‌تاپ‌های تجاری سنگین‌وزن و بزرگ به پایان رسیده است. باب اودانل، تحلیل‌گر و رئیس مؤسسه‌ی تحقیقاتی TECHnalysis می‌گوید:

کامپیوترهای تجاری با فرم‌فکتورهایی نظیر دو در یک که از سال‌ها پیش، آرزوی داشتن آن‌ها را داشتیم، شاهد تحولی نو در عرصه‌ی طراحی هستند.

در یک کنفرانس مطبوعاتی، دل اعلام کرد که با تمرکز این شرکت در ساخت خط جدید لتیتود، عرضه‌ی کامپیوترهای دو در یک در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال گذشته، ۴۸ درصد رشد داشته است. طبق ادعای دل، این مسئله که خط تولید جدید محصولات دو در یک لتیتود، با هدف «اول کامپیوتر، دوم تبلت» برای مشتریان تجاری طراحی شده‌اند و تمرکز آن‌ها بر ارائه‌ی یک تجربه‌ی کاربری بی‌نظیر بدون قربانی کردن طراحی، پردازش یا امنیت قرار دارد؛ باعث شده است که شرکت‌ها استفاده از تبلت را کنار بگذارند و به‌واسطه‌ی بهره‌وری و انعطاف بالای کامپیوترهای دو در یک، اهمیت بیشتری برای آن‌ها قائل شوند.

کرک شل، معاون ارشد مرکز مشتریان تجاری دل، می‌گوید:

بازخوردهای کاربران در تصمیم‌گیری‌های مرتبط به طراحی ما تأثیر بسزایی دارند. جزئیات به‌دقت مورد بررسی قرار می‌گیرند و برای کاربران سازمانی، جزئیات اهمیت بسیار بالایی دارد. برخی از تغییرات طراحی که برای مشتریان تجاری اهمیت زیادی دارد، عبارت‌ هستند از نمایشگرهای بهینه‌شده که میزان مصرف انرژی پایین و عمر باتری بالایی دارند، هارد درایوهای قابل جداسازی به‌منظور امنیت داده، دوربین مادون قرمز برای کنفرانس‌های ویدئویی، جایگذاری آنتن وای‌فای و استفاده از مواد سبک نظیر فیبر کربن برای دوام و ماندگاری بیشتر. از آنجایی که ما در حال طراحی یک کامپیوتر دو در یک بودیم، اطمینان حاصل کردیم که طی این فرایند، کیبوردهای قابل اعتماد لتیتود دچار لطمه نشوند.

در حالی که دل محصولات دو در یک خود را با کیفیت ساخت بالا و طراحی حرفه‌ای همراه ساخته است، آمار مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC از کامپیوترهای شخصی در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، نشان می‌دهد که فروش دستگاه‌های تبدیل‌شونده‌ی دو در یک با افزایش تقاضا از سوی کاربران تجاری، در مقایسه با سه‌ماهه‌ی سال گذشته ۴۶ درصد رشد جهانی داشته‌ است.

iPad Sales

نمودار بالا، آمار فروش آیپد اپل را از سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۰ تا سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد. به لطف کاهش فروش آیپد با وجود تلاش‌های زیاد اپل برای افزایش فروش آن در بازار تجاری، نظیر شراکت با IBM برای ساخت اپلیکیشن‌های تجاری اختصاصی و کاهش فروش ۲۶ درصدی سرفیس در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۷، شرکای مایکروسافت به‌خوبی موقعیت این شرکت را در پیشرفت و تحول کامپیوترهای شخصی از آن خود کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات