مشکلات نرم‌افزاری آیفون 8؛ هراسی در دل اپل

پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
مشکلات نرم‌افزاری متعدد مربوط به فناوری شارژ بی‌سیم و حسگر سه‌بعدی آیفون 8، اپل را مضطرب کرده است.
تبلیغات

به گزارش شرکت Fast Company، مهندسان و طراحان آیفون 8 اپل که قرار است در ماه شهریور (سپتامبر) عرضه شود، با نگرانی و اضطراب فراوان در حال رفع مشکلات نرم‌افزاری هستند که ممکن است باعث تأخیر در تولید انبوه آن شود. زومیت را همراهی کنید.

به نقل از یک منبع معتبر، کارکنان شرکت اپل در حال حاضر در وضعیت مضطربی قرار دارند و در صورت حل نشدن مشکلات موجود، آیفون ۸ انقلابی اپل ممکن است بدون بهره‌مندی از ویژگی‌های نوین فناورانه وارد بازار شود.

آیفون 8
مقاله‌های مرتبط:

    یکی از قابلیت‌هایی که ممکن است با تأخیر در معرفی مواجه شود، پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم است. طبق گفته‌ها، اپل در نظر دارد که از فناوری شارژ بی‌سیم القایی در آیفون ۸ استفاده کند؛ اما شایعات از وجود شارژر مستقلی حکایت می‌کنند که باید جداگانه خریداری شود. بنا بر اظهارات به اشتراک گذاشته‌شده‌ی جان گروبر، وبلاگ نویس مشهور اپل، کوپرتینونشین‌ها ممکن است تا اواخر سال جاری میلادی و تا زمان انتشار سیستم عامل iOS 11.1، هیچ‌گونه لوازم جانبی مبتنی بر فناوری شارژ بی‌سیم القایی به بازار عرضه نکنند.

    در حالی که جان گروبر هیچ توضیحی در این زمینه ارائه نداده است، شرکت فَست کمپانی اظهار می‌کند که مسائل نرم‌افزاری باعث ایجاد مشکل شده است و مشکلی در اجزای سازنده‌ی دستگاه وجود ندارد.‌ اگر نرم‌افزار آماده نباشد و دارای مشکل باشد، به‌احتمال قوی فناوری شارژ بی‌سیم در مرحله‌ی آغازین عرضه‌ی آیفون ۸ قابل دسترس نخواهد بود.

    به‌علاوه، گفته می‌شود اپل به‌شدت با سنسور تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی که قرار است درون دوربین جلویی آیفون ۸ قرار بگیرد، به مشکل برخورده است. طبق شایعاتی که تاکنون منتشر شده، حسگر یادشده که سیستم اسکن چهره را در دستگاه فعال می‌کند، می‌تواند جایگزین حسگر اثر انگشت موسوم به تاچ آیدی شود. بدون این‌که بخواهیم وجود چنین مشکلاتی را تأیید کنیم، به گفته‌ی منابع ما اپل قصد دارد سنسوری بسازد که کاملا قابل اعتماد و ایمن باشد. دوباره باید اظهار کنیم که مشکلی در حسگر سخت‌افزاری وجود ندارد و مشکل مربوط به بخش نرم‌افزار است.

    آیفون 8 اپل

    منبع ما اعتقاد دارد که به‌احتمال زیاد شرکت اپل به‌موقع مشکل نرم‌افزاری را مرتفع خواهد کرد؛ اما در صورت عدم موفقیت به‌موقع، کوپرتینونشین‌ها می‌توانند سنسور سخت‌افزاری را در آیفون ۸ جایگذاری کنند و با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری در ماه‌های آینده، آن را فعال کنند. منبع شرکت فَست کمپانی در مورد حسگر تاچ آیدی، اعتقاد دارد که اپل هنوز هم می‌تواند روی ادغام کردن آن با صفحه نمایش کار کند و به موفقیت برسد. طبق گزارشی که دیروز از سوی شرکت سرمایه‌گذاری KeyBanc Capital Market منتشر شد، اپل در حال تلاش برای قرار دادن حسگر اثر انگشت زیر شیشه‌ی نمایشگر دستگاه است و فقط چند هفته برای حل مشکل یادشده فرصت دارد.

    به دلیل این‌که طراحی محصول نهایی چندین ماه قبل از تولید انبوه به پایان می‌رسد، مورد آخر بعید به نظر می‌رسد. با این حال، منبع شرکت فست کمپانی گزارش یادشده را محتمل دانسته و اظهار کرده است که احتمالا در نهایت حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش آیفون انقلابی جاسازی خواهد شد. منبع همچنین اظهار کرده است که ویژگی‌های نهایی آیفون ۸ می‌توانند تا پایان تابستان تغییر کنند.

    طبق گزارش چندین منبع قابل اطمینان، مانند بلومبرگ و مینگچی کو به‌عنوان تحلیل‌گر مؤسسه‌ی KGI Securities، شرکت اپل سیستم برتر تشخیص چهره را برای جایگزینی با حسگر تاچ آیدی به تصویب رسانده و فعلا صحت اطلاعات منتشرشده به‌وسیله‌ی شرکت فست کمپانی تأیید نشده است. اما با توجه به تعداد شایعات متناقض شنیده‌شده در طول توسعه‌ی گوشی هوشمند آیفون ۸، هنوز اظهار نظر و پیش‌بینی مشخصات نهایی آن دشوار است.

    آیفون 8 اپل

    قبلا هم شنیده‌هایی در مورد وجود مشکل با صفحه نمایش، حسگر سه‌بعدی و سنسور تاچ آی‌دی به گوش رسیده بود که همه‌ی آن‌ها باعث به وجود آمدن شایعات متعددی درباره‌ی مشکلات جدی تأمین قطعه شد. مطابق با آخرین شایعات منتشرشده، گوشی هوشمند آیفون ۸ اپل که قرار است در کنار آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس به فروش برسد، ممکن است تا اواخر سال ۲۰۱۷ یا اوایل سال ۲۰۱۸ به دلیل برنامه‌ریزی‌های مربوط به آزمون سخت‌افزاری و رسیدن به میزان تولید اسمی تعیین‌شده قابل دسترس نباشد.

    آیا گوشی هوشمند آیفون ۸ اپل در نهایت یک گوشی انقلابی خواهد بود؟ با توجه به شایعات اخیر، ارزش خرید گوشی یادشده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات