تسلا بزرگترین سیستم ذخیره‌ سازی انرژی دنیا را می‌سازد

دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
نیاز روزافزون به انرژی برق، این منبع انرژی را به بزرگ‌ترین چالش کشورها تبدیل کرده است. استرالیا پس از طوفان سال گذشته و قطعی برق در این کشور، تصمیم گرفته برای حل مشکل کمبود برق از تسلا کمک بگیرد.
تبلیغات

تسلا بزرگ‌ترین قرارداد ذخیره انرژی جهان را در استرالیا به دست آورد؛ چالش این شرکت، تولید ۱۰۰ مگاوات‌ ساعت برق، در ۱۰۰ روز، پس از امضای قرارداد است. این شرکت کالیفرنیایی تا دسامبر ۲۰۱۷، در جنوب استرالیا یک سیستم ۱۰۰ مگاواتی برق را تحویل خواهد داد. این سیستم با مزرعه خورشیدی هورنسدیل نئوئن در نزدیکی جیمزتاون ترکیب خواهد شد.

سیستم ذخیره‌سازی انرژی تسلا به تولید انرژی بیشتری از منابع تجدید‌پذیر کمک می‌کند و همچنین به حل مشکل کمبود برق، کاهش نوسانات و مدیریت اوج بار در تابستان و همچنین بهبود قابلیت اطمینان زیرساخت‌های برق استرالیا کمک می‌کند.

ایلان ماسک مدیر اجرایی شرکت تسلا، گفت:

پروژه استرالیا سه برابر بیشتر از خروجی تولید بزرگ‌ترین سیستم ذخیره‌سازی انرژی آینده در جهان است. تسلا موتورز به ​​استرالیا کمک می‌کند که بزرگ‌ترین باتری لیتیوم-یون جهان را تولید کند.
تولید بزرگترین باتری لیتیوم-یون جهان توسط تسلا

همان‌طور که قبلا در توئیتر گفته شده بود و این هفته دوباره تأیید شد، اگر تسلا نتواند در عرض ۱۰۰ روز این کار را انجام دهد، این سیستم برای صنایع همگانی استرالیا رایگان خواهد بود. ماسک اعلام کرد که این مهلت از زمانی شروع می‌شود که موافقت‌نامه اتصال به شبکه امضا شده باشد.

در شهریور سال گذشته، یک طوفان ۵۰ ساله، آسیب زیادی به زیرساخت‌های حیاتی ایالت‌های واقع در جنوب استرالیا وارد کرد و موجب قطعی برق در سراسر این کشور شد که در مجموع، ۱.۷ میلیون نفر بدون برق شدند. قطع برق استرالیا، در اوایل تابستان سال ۲۰۱۷ نیز اتفاق افتاد. در پاسخ، دولت استرالیا به‌عنوان پیش‌قدم در زمینه انرژی‌های تجدید‌پذیر، به دنبال راه حلی پایدار برای اطمینان از امنیت انرژی برای همه ساکنان کنونی و آینده بود و خواستار استقرار سیستم‌های ذخیره انرژی در مقیاس شبکه‌ای با حداقل ۱۰۰ مگاوات ظرفیت شد.

تولید بزرگترین باتری لیتیوم-یون جهان توسط تسلا

دستگاه تنظیم برق بزرگ تسلا برای فعال کردن انرژی پایدار در جنوب استرالیا

 در این هفته، از طریق یک مناقصه، تسلا برای راه‌اندازی سیستم پشتیبان شبکه‌ی برق با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات انتخاب شد. تسلا متعهد شد که این سیستم را در مزرعه بادی هورنسدل نئوئن در نزدیکی جیمزتاون استرالیای جنوبی بسازد. تسلا همچنین تمامی مؤلفه‌های سیستم ذخیره انرژی را در این پروژه رعایت می‌کند.

دستگاه ذخیره‌سازی نیروی تسلا (Tesla Powerpack)، از انرژی تجدیدپذیر مزرعه بادی هورنسدیل شارژ خواهد شد و در طول ساعت‌هایی که مصرف پائین است، برق را برای تأمین بهره‌وری قابل اعتماد از زیرساخت برق استرالیا ذخیره می‌کند. سیستم تسلا پاورپک حرکت دولت را به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر تسریع می‌کند و پیشرفت این شبکه‌ی مقاوم و مدرن را فراهم می‌کند.

در پایان دسامبر ۲۰۱۷، این سیستم بزرگ‌ترین پروژه ذخیره‌سازی باتری لیتیوم-یون در جهان خواهد بود و برق کافی را برای بیش از ۳۰ هزار خانه فراهم خواهد کرد؛ تقریبا برابر با مقدار خانه‌هایی که در طول دوره خاموشی برق نداشتند. این کار طی همکاری نزدیک دولت استرالیا با نئوئن و یک پروژه ذخیره انرژی در مقیاس شبکه‌ای است و به حل مشکل کمبود برق، کاهش نوسانات و کنترل بارهای تابستانی کمک می‌کند. در نتیجه قابلیت اطمینان زیرساخت‌های برق جنوب استرالیا را افزایش می‌دهد. 

سیستم تسلا پاورپک بزرگ‌ترین پروژه ذخیره‌سازی باتری لیتیوم-یون جهان خواهد بود.

علاوه بر این، تسلا پاور وال در حال حاضر برای مشتریان مسکونی در سراسر استرالیا نصب شده و به‌سرعت در حال پیشرفت است. این فناوری می‌تواند به ایجاد ثبات در شبکه‌ی جنوبی استرالیا کمک کند و همچنین می‌تواند توسط صاحب‌خانه‌ها برای جمع‌آوری انرژی در طول روز استفاده شود. در این سیستم برق در روز ذخیره می‌شود و شب در دسترس قرار می‌گیرد که حتی اگر ظرفیت شبکه کاهش یابد، برق اضافه تولید می‌کند.

ایلان ماسک می‌گوید: «تسلا افتخار دارد بخشی از آینده انرژی تجدیدپذیر استرالیا باشد و ما انتظار داریم که این پروژه مدلی برای استقرار در آینده سراسر جهان باشد و باعث سرعت بخشیدن به پذیرش انرژی‌های پایدار شود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات