ادامه بحران ال جی موبایل با فروش کمتر از دو میلیون دستگاه جی 6

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
برآوردهای اولیه نشان از این دارند که ال‌جی با گذشت سه ماه از عرضه‌ی جی ۶، کمتر از دو میلیون دستگاه از این گوشی را به فروش رسانده است.
تبلیغات

کسب و کار گوشی‌های هوشمند ال‌جی همچنان بی‌رونق است و این بخش از کمپانی کره‌ای در بحران به سر می‌برد. بخش موبایل ال‌جی از اولین فصل سال ۲۰۱۵ تا به امروز، سودی برای کره‌ای‌ها در بر نداشته و حتی ضرر بسیاری نیز به این کمپانی تحمیل کرده است؛ به‌طوری‌که مجموع ضرر این بخش از کمپانی ال‌جی در ۹ فصل اخیر به ۱.۳ میلیارد دلار رسیده است. سامسونگ به‌عنوان کمپانی رقیب و کره‌ای ال‌جی وضعیت بهتری دارد؛ به‌طوری‌که در طول ۹ فصل اخیر ۱۹ میلیارد دلار در بخش موبایل سود کرده است.

ال‌جی در بازار گوشی‌های پرچم‌دار و رده بالا، در برابر رقبای کاربلدی نظیر اپل و سامسونگ قرار دارد که اتفاقا بخش بزرگی از بازار خود را در برابر این کمپانی‌ها از دست داده است. در بخش گوشی‌های میان رده و پایین رده نیز کمپانی‌های چینی با قدرت حضور دارند و دست ال‌جی را از بازار کوتاه کرده‌اند.

بر اساس گزارش منتشرشده، انتظار می‌رود ال‌جی در طول بیش از سه ماه که از عرضه‌ی جی ۶ به بازار گذشته است، کمتر از دو میلیون دستگاه از این گوشی هوشمند را به فروش رسانده باشد. گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سری جی ال‌جی برای سه سال متوالی است که موفقیت چندان بزرگی کسب نمی‌کنند. انتظار می‌رود بخش موبایل ال‌جی نیز برای سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، ضرری ۹۰ میلیون دلاری کسب کند.

هرچند ال‌جی به لطف محصولات سری K و X خود در بازار گوشی‌های هوشمند میان رده و پایین رده فروش خوبی تجربه کرده و موفق شده است  سهم خوبی از بازار مال خود کند؛ اما کمپانی‌های چینی نظیر ویوو، اوپو و هواوی در حال تلاش برای کسب سهم بیشتری از بازار در این حوزه هستند. ال‌جی موفق شده است با محصولات سری کی و ایکس، در آمریکای شمالی و کره‌ی جنوبی موفقیت درخوری کسب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات