سیری محبوب‌ترین دستیار صوتی هوشمند است

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمار و ارقام جدید نشان از این دارند که با وجود کاهش تعداد کاربران، سیری محبوب‌ترین دستیار صوتی هوشمند مورد استفاده است.
تبلیغات

کمپانی Verto که در زمینه‌ی تحلیل داده‌های آماری مرتبط با میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها فعالیت می‌کند، آمار جدیدی در رابطه با تعداد کاربران دستیارهای صوتی هوشمند و مخصوصا سیری ارائه کرده است. بر اساس آمار جدید ارائه‌شده، تعداد کاربرانی که از دستیارهای صوتی هوشمند استفاده می‌کنند کاهش چشمگیری از خود به نمایش گذاشته است؛ ولی با وجود این کاهش، باز هم سیری محبوب‌ترین دستیار صوتی هوشمند مورد استفاده است.

ورتو محبوبیت و میزان استفاده از دستیارهای صوتی هوشمند را با در نظر گرفتن ۶ فاکتور اصلی مورد بررسی قرار داده است که بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، پنج فاکتور از ۶ فاکتور اصلی برای سنجش محبوبیت، نشان از کاهش استفاده از دستیارهای صوتی هوشمند دارند.

اصلی‌ترین معیاری که کاهش تعداد کاربران را نمایش می‌دهد، کاربران منحصربه‌فرد ماهیانه است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سیری در مقایسه با نزدیک‌ترین رقیب خود که S Voice سامسونگ است، دو برابر بیشتر کاربر دارد. تعداد کاربران سیری در ماه می سال جاری ۴۱.۴ میلیون نفر تخمین زده شده که در مقایسه با می سال ۲۰۱۶ با ۴۸.۷ میلیون کاربر، کاهش داشته است. در واقع سیری بین می ۲۰۱۶ تا می ۲۰۱۷ بیش از ۱۵ درصد از کاربران خود را از دست داده است.

معیارهای دیگر مورد بررسی، تعداد کاربران بالقوه، تعداد کاربرانی که همچنان از آن استفاده می‌کنند و همچنین زمانی است که هر کاربر به‌صورت ماهیانه برای استفاده از دستیارهای صوتی هوشمند اختصاص می‌دهد. هر سه این فاکتور‌ها در مقایسه با آمارهای پیشین کاهش پیدا کرده‌اند.

نکته جالب در مورد دستیارهای صوتی هوشمند، گروه سنی کاربرانی است که بیشترین استفاده را از این دستیارها دارند. بر اساس آمارهای ارائه‌شده، دستیارهای صوتی هوشمند بین گروه سنی ۵۵ سال به بالا محبوب‌تر هستند و بانوان بیشتر از آقایان از این امکان استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات