هایپرلوپی که در آینده، مسیری ۱۷۵ کیلومتری را در ۱۵ دقیقه طی خواهد کرد

سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هاپیرلوپ، ایده‌ی آینده‌نگرانه‌ی حمل‌ونقل مطرح‌شده توسط ایلان ماسک است که به‌صورت گسترده در سراسر جهان توسط استارتاپ‌ها در حال ساخته‌ شدن است.
تبلیغات

هایپرلوپ، ایده‌ی حمل‌ونقلی که از پوسته‌ای فوق‌العاده سریع برای حرکت در تیوب‌های اختصاصی بهره می‌برد، برای اولین بار توسط ایلان ماسک مطرح شد. اکنون استارتاپ‌های متعددی سخت در تلاش هستند تا این سیستم حمل‌ونقل آینده‌نگرانه را به واقعیت مبدل کنند. یکی از این استارتاپ‌ها پَسیفیک هایپرلوپ است که در نظر دارد هایپرلوپی طراحی کند که مسیر ۱۷۵ کیلومتری سیاتل تا پورتلند را در ۱۵ دقیقه طی کند.

پسیفیک هایپرلوپ یکی از ۳۵ فینالیست‌ در میان ۲۶۰۰ متقاضی جهانی است که در رقابت جهانی هایپرلوپ وان در ماه آوریل شرکت کرده بود. ساخت مسیر هایپرلوپی که سیاتل را به پورتلند متصل کند، ایده‌ای تصادفی‌ نبوده است؛ گروه در پستی که وب‌سایت درخواست آنلاین Change.org گذاشته است، می‌گوید:

سیاتل و پورتلند در لیست پرترافیک‌ترین شهرهای آمریکا قرار دارند؛ سیاتل در رتبه‌ی چهارم و پرتلند در رتبه‌ی هفتم پرترافیک‌ترین شهرها هستند. پیاده‌سازی هایپرلوپ علاوه بر اینکه باعث بهبود ترافیک بزرگ‌راه‌ها برای دیگران می‌شود، موجب ایجاد مسیر رفت‌وآمد مداوم و قابل‌اعتمادی می‌شود که با حوادثی مانند آب‌وهوای طوفانی یا تصادفات جاده‌ای، تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

این طرح در نقطه‌ی هشتم از ۱۱ مسیری که هایپرلوپ وان در نظر گرفته است، قرار دارد و کار برای پسیفیک هایپرلوپ ادامه دارد. جذابیت ایده‌ی هایپرلوپ در کاهش زمان سفرها است. پیش‌ازاین، برنامه‌های متعدد هایپرلوپ در سراسر جهان در حال اجرا بوده است. هایپرلوپ وان موفق شده است آزمایش مسیر حرکت خود در لاس‌وگاس را به پایان برساند و آن‌ها در حال برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌ی هایپرلوپ در دبی هستند. همچنین علاوه بر آمریکا، برنامه‌های متعددی برای ساخت هایپرلوپ در اروپا نیز وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات