گوشی اکسپریا ایکس زد پریمیوم سونی تست خم شدن را با موفقیت گذراند

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فکر می‌کنید مقاومت گوشی سونی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم در شرایط مختلف چگونه است؟
تبلیغات

این روزها تست‌های مختلفی روی گوشی‌های هوشمند به‌خصوص مدل‌های رده‌بالا انجام می‌شود. کانال JerryRigEverything در یوتیوب یکی از پرطرفدارترین تست‌ها را روی گوشی‌های جدید انجام می‌دهد. حال تستی که این کانال روی گوشی هوشمند سونی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم انجام داده است، نشان می‌دهد که لبه‌های پلاستیکی این گوشی باعث می‌شوند مقاومت این مدل نسبت به مدل‌های قبلی بیشتر شود. پشت و جلوی گوشی‌ مورد اشاره با لایه‌ای از جنس گوریلا گلس ۵ پوشانده شده است که دوربین پشتی و دوربین سلفی دستگاه را هم پوشش می‌دهد. ابزارهایی مثل کلید و سکه مسلما نمی‌توانند روی سطح اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم خط و خش بیندازند. در واقع برای خط انداختن بر روی بدنه‌ی این دستگاه نیاز به ابزاری با درجه‌ی سختی ۶ یا بیشتر دارید. این گوشی با درجه‌ی سختی ۶ خط و خش‌ جزئی برمی‌دارد و درجه‌ی سختی ۷ خط و خش‌ عمیق روی این گوشی بر جای خواهد گذاشت. این یعنی قرار دادن گوشی در جیب و برخورد سکه و کلید‌ها با آن هیچ آسیبی به این دستگاه وارد نخواهد کرد. نوار لاستیکی تعبیه‌شده در کناره‌های گوشی باعث می‌شوند این محصول تست خم شدن را با موفقیت بگذراند. البته باید توجه داشته باشید که در ویدیوی تست مقاومت اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم، یک کاتر به‌راحتی به بخش پلاستیکی کناره‌های گوشی آسیب وارد می‌کند.

نمایشگر 4K این گوشی هوشمند در تست بعدی به مدت ده ثانیه در برابر شعله‌ی فندک مقاومت می‌کند و پس از آن پیکسل‌های نمایشگر خاموش می‌شوند. البته پیکسل‌های خاموش شده به‌سرعت به حالت اولیه برمی‌گردند و این یک مزیت محسوب می‌شود؛ زیرا در شرایطی که بخواهید با اعمال حرارت دستگاه را برای تعمیرات باز کنید، در اثر گرما آسیبی به نمایشگر وارد نخواهد شد. البته در این تست یک لکه‌ی آبی‌رنگ در محل اعمال حرارت به مدت چند ثانیه روی نمایشگر باقی می‌ماند؛ اما نهایتا از بین می‌رود. وجود لایه‌های گوریلاگلس ۵ در دو طرف گوشی و نیز لبه‌های پلاستیکی دستگاه، باعث می‌شود این محصول تست خم شدن را هم با موفقیت بگذراند. در این ویدیو پس از وارد کردن فشار برای تست خم شدن، دستگاه تقریبا به حالت اولیه‌ی خود بازمی‌گردد.

کانال یوتیوب JerryRigEverything پیش از این در طی ویدیوهایی جداگانه اقدام به شفاف کردن بدنه‌ی پشتی دو گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ و ال‌جی جی ۶ کرده به‌طوری‌که می‌توان قطعات داخلی این دو گوشی را از طریق بدنه‌ی پشتی شفاف آن‌ها مشاهده کرد. از آنجا که گوشی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم نیز تست‌های مختلف این کانال را با موفقیت گذرانده، انتظار می‌رود به‌زودی شاهد ایجاد نسخه‌ی شفاف اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم نیز باشیم. گوشی هوشمند سونی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم با مقاومت خوبی که در این تست‌ها از خود نشان داده، به ما یادآور می‌شود که با یک محصول با کیفیت ساخت بالا مواجه هستیم. این دستگاه گواهی IP68 دارد و بنابراین در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقام است. با توجه به ویدیو تست‌های JerryRigEverything این گوشی همچنین در برابر خم شدن، خط و خش و حرارت مقاومت خوبی دارد. مشخصات فنی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم در حد برترین گوشی‌های کنونی بازار است. این محصول به یک نمایشگر با کیفیت 4K مجهز شده است. صفحه‌نمایش این محصول از اچ‌دی‌آر هم پشتیبانی می‌کند تا تماشای محتوا با این گوشی لذت‌بخش‌تر شود. پردازنده‌ی در نظر گرفته‌شده برای اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم، تراشه‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۳۵ است. این دستگاه به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده و باتری آن ۳۲۳۰ میلی‌آمپر ساعتی است. افزون بر این، سونی همیشه به ساخت دوربین‌های باکیفیت گوشی‌های هوشمند شهرت داشته و حالا در این گوشی پرچم‌دار از یک سنسور ۱۹ مگاپیکسلی در پشت و یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی در جلو بهره گرفته است. بد نیست اشاره کنیم که دوربین پشتی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم می‌تواند ویدیوهایی با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه را با کیفیت اچ‌دی ثبت کند که چنین مشخصه‌ای برای یک گوشی هوشمند بسیار چشم‌گیر است. در زیر می‌توانید ویدیوی تست مقاومت JerryRigEverything روی گوشی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم را مشاهده کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات