حراج بی ام و سری ۸ مدل ۱۹۹۸

شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و 840Ci یکی از پرچم‌داران بی‌ام‌و در اواخر قرن بیستم بود که جایگاه خوبی در میان علاقه‌مندان مدل‌های اسپرت پیدا کرد. به‌زودی نسخه‌ای استثنائی از مدل سال ۱۹۹۸ این محصول، در یک حراجی به فروش می‌رسد.
تبلیغات

طرح بی‌ام‌و برای احیای برند سری ۸، با اولین مدل سری ۸ کوپه که برای سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده، در راه است؛ اما سری‌های ۸ با کد E31، یکی از بهترین طرح‌های باقیمانده از دوران باشکوه بی‌ام‌و در دهه‌ی هشتاد و نود میلادی است.

سری ۸ در اواسط دهه ۱۹۸۰، نه به‌عنوان خودرویی برای رسیدن به سری ۶، بلکه برای پیشی گرفتن از آن به‌عنوان یک محصول گران‌قیمت و سریع با تکنولوژی بالا، با هدف ساخت پرچم‌دار آینده‌ی بی‌ام‌و، طراحی و ساخته شد.

با استفاده از این کوپه نسبتا بزرگ، بی‌ام‌و قصد داشت جایگاه خود را میان کوپه‌های کلاس S مرسدس بنز به دست آورد؛ درحالی‌که طراحان این برند در دهه ۱۹۸۰، دقیقا می‌دانستند چگونه این کار را انجام دهند.

با گذشت بیش از دو دهه، برخی از مدل‌های سری ۸ همچنان با قیمت‌های نسبتا مناسبی معامله می‌شوند، حتی اگر کم‌کار و در شرایط آرمانی نگهداری شده باشند؛ مانند این بی‌ام‌و  اسپرت مدل ۱۹۹۸ که به نظر می‌رسد پس از ۲۰ سال، هنوز مثل روز نخست، نو و دست اول است.

حراج خودروی اسپورت بی‌نظیر BMW 840Ci مدل ۱۹۹۸

این مدل ۶۵ هزار مایل (حدود ۱۰۴ هزار کیلومتر) کار کرده است و با یک پیشرانه V8 تنفس طبیعی به حجم ۴.۴ لیتر، ۲۸۲ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو به لطف پیشرانه‌ی عالی همراه با جعبه‌دنده اتوماتیک ۵ سرعته، زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷.۴ ثانیه به همراه دارد.

حراج خودروی اسپورت بی‌نظیر BMW 840Ci مدل ۱۹۹۸

مالک خودرو می‌گوید دو سال پیش، آسیب‌های جزئی به بدنه وارد شده؛ اما در همان زمان به صورتی حرفه‌ای تعمیر شده است. حراجی سیلورستون منتظر پیشنهاد قیمت علاقه‌مندان برای فروش در سیزدهم ماه می است که در نورث‌همپتون شایر انگلستان برگزار می‌شود. حراج‌گران انتظار دارند این خودروی جذاب، بین ۱۵,۵۰۰ پوند تا ۱۸ هزار پوند (۱۹,۴۳۰ تا ۲۲,۵۷۰ دلار) فروخته شود.

حراج خودروی اسپورت بی‌نظیر BMW 840Ci مدل ۱۹۹۸
حراج خودروی اسپورت بی‌نظیر BMW 840Ci مدل ۱۹۹۸
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات