آمازون انبارش را به اعماق دریا می‌برد

پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آمازون یک انبار بزرگ در اعماق دریا طراحی کرده است که کالاهای مورد نظر را به کمک صوت، به سطح آب می‌آورد.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    فروشگاه اینترنتی آمازون، اختراع جدیدی به ثبت رسانده است که خبر از یک انبار بزرگ در اعماق دریا می‌دهد. بر اساس نقشه‌ی منتشرشده، کالا در یک جعبه‌ی ضد آب قرار می‌گیرد که یک کپسول هوای فشرده و یک بالن هم در آن‌ تعبیه شده است. سپس این جعبه، توسط نوار نقاله به اعماق دریا ارسال می‌شود. هر جعبه، حسگری ویژه دارد که توسط سیگنال صوتی مخصوص به خود فعال‌ می‌شود و پس از باد شدن بالن، به سطح آب می‌آید. سپس جعبه توسط مأمور تحویل آمازون از سطح آب برداشته می‌شود و در ماشین حمل کالا قرار می‌گیرد.

    آمازون
    آمازون

    طبق اطلاعات منتشرشده، این طرح به آمازون کمک میکند که نیاز به رباتها و کارمندان متعدد، برای جستجو در طبقههای مختلف انبار را از بین ببرد. بهعلاوه، این طرح هزینههای تمام‌شده‌ی مربوط به انبار را بهطور چشمگیری کاهش خواهد داد.

    یکی از مدیران آمازون دربارهی طراحی انبار جدیدشان میگوید:

    امروزه به دلیل گسترش بازار، انبارهای نگهداری کالا، به مکان‌هایی پیچیده با امکاناتی گران‌قیمت و فضایی بزرگ تبدیل شده است؛ بنابراین برای تکمیل سبد کالای یک مشتری که از اقلام مختلفی تشکیل شده است، ربات یا کارمند انبار باید چند صد متر یا حتی چند کیلومتر راه برود. حال تصور کنید که این موضوع برای چندین هزار سفارش در روز تکرار شود. برای حل این موضوع ما به سراغ راهکارهای جدیدی رفتیم که تابه‌حال در هیچ انباری استفاده نشده است.

    علاوه بر این، آمازون معتقد است که استفاده از انبارهای زیر آب، مشکل استفادهی بهینه از فضای انبار را هم از بین خواهد برد.

    آمازون
    آمازون

    نظر شما در مورد انبار زیر آب آمازون چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات