۶ گام برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق در میانسالی

سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر به میان‌سالی پا گذاشته‌اید و دوست دارید شانس خود را در حرفه‌ی کارآفرینی امتحان کنید، با مرور راهنمایی کارشناسان شانس موفقیت بالایی خواهید داشت.
تبلیغات

استن گورنیکز، کارآفرین آمریکایی، سال‌ها به‌عنوان متخصص سیستم‌های صوتی دیجیتال مشغول به کار بود. او همچنین به‌عنوان نماینده‌ی چندین شرکت بین‌المللی، برای مدیریت پایگاه داده، طراحی وب‌سایت و مسئول ارتباطات بین شرکتی به کشورهای مختلفی سفر می‌کرد. پس‌ از اینکه فرزندش وارد دانشگاه شد، تصمیم گرفت کار خود را به‌عنوان یک کارآفرین شروع کند. گورنیکز از مهارت‌های نویسندگی خود برای خلق و ارائه‌ی استراتژی‌های ارتباطی به مشتریان استفاده کرد. در حال حاضر او مدیر شرکت موفق NeXT Avenue است.

استن گورنیکز تنها فردی نیست که در دوران میان‌سالی به کارآفرینی روی آورده است. بنیاد مطالعاتی کافمن می‌گوید کارآفرینانی که پس از ۵۰ سالگی وارد این حرفه می‌شوند، بیشترین رشد شرکتی را در میان مالکان کسب‌وکار دارند. امروزه در دنیا، نرخ رشد کارآفرینان بالای ۵۰ سال، بیشتر از کارآفرینانی است که دهه‌ی ۲۰ و ۳۰ زندگی خود را می‌گذرانند.

اگر شما هم پا به دوران میان‌سالی گذاشته‌اید و دوست دارید عضویت در جامعه‌ی کارآفرینی را بیازمایید، به این شش مرحله توجه کنید:

 Midlife Entrepreneur

روح خود را جستجو کنید

از خودتان بپرسید چرا می‌خواهید وارد این صحنه شوید؟ بسیاری از مردم حس می‌کنند سال‌ها کار در شرکتی که ملزم به رعایت سیاست‌ها، ساختارها و قوانین آن بوده‌اند، انرژی بیهوده‌ای از آن‌ها گرفته است. برخی دیگر هم مشتاق کار و فعالیتی هستند که همیشه در ذهن داشته‌اند.

شما کدام ویژگی از مشاغل گذشته‌ی خود را دوست دارید؟ ممکن است توانایی سازمان‌دهی، مدیریت بحران یا مهارت‌های تحلیل و آنالیز خوبی داشته باشید. یا شاید اشتیاقات شخصی خاصی داشته باشید که بتوانند ایده‌ای برای شروع یک کسب‌وکار جدید باشند؛ ایده‌ای که با عملی شدن می‌تواند نیازهای مشتریانتان را برآورده کند.

طرح کسب‌وکار خود را توسعه دهید

ایده‌هایی که برای کسب‌وکار خود دارید و استراتژی‌هایتان را روی کاغذ بیاورید. نوشتن طرح کسب‌وکار، اولین قدم در راستای مشخص کردن چهارچوب‌های عملیاتی شما است.

در مرحله‌ی بعد از متخصصان کمک بگیرید. یک وکیل حقوقی می‌تواند بهترین ساختار کسب‌وکار را که متناسب با ایده‌های شما است پیشنهاد کند: یک مؤسسه‌ی انفرادی، شرکت با مسئولیت محدود یا یک شرکت نسبی تجاری. یک حسابدار هم می‌تواند به شما در برآورد هزینه‌های تأسیس شرکت کمک کند.

هنگامی‌که می‌خواهید شرکتتان را راه‌اندازی کنید، حتماً از یک طراح وب‌سایت برای ثبت و توسعه‌ی وب‌سایت شرکت استفاده کنید و البته شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید. به همین ترتیب در تمامی مراحل شروع و تأسیس کسب و کار از متخصصان مربوطه یاری بگیرید.

مهارت‌ها و توانایی‌های خود را مرور کنید

حفظ و ارتقاء توانایی‌های فنی، در فضای کسب‌وکارهای امروزی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخورد است. خوشبختانه در حال حاضر دوره‌های مختلفی برای آموزش مهارت‌های کامپیوتری، رسانه‌های اجتماعی و طراحی و توسعه‌ی وب برای تمام سنین برگزار می‌شود. بسیاری از مؤسسات هم کارگاه‌های عملی مخصوصی برای افراد تازه‌کار در زمینه‌ی کارآفرینی برگزار می‌کنند که مدیریت و بازاریابی را آموزش می‌دهند. شرکت در این کارگاه‌ها و کمک گرفتن از مشاورین سرمایه‌گذاری، کمک بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

از تخصص‌های خود استفاده کنید

مسلماً از مشاغل پیشین خود تجارب زیادی دارید که باعث می‌شود در مدیریت روابط و اجرای برنامه‌ها تبحر بیشتری داشته باشید. از تمامی این تجربه‌ها، تخصص‌ها و مهارت‌ها در کنار همکاران و روابط شغلی سابق خود استفاده کنید تا سرعت پیشرفت کسب‌وکارتان را افزایش دهید.  

صادق و وظیفه‌شناس باشید

خدمات مشتریان را اولین اولویت خود قرار دهید. مشتریانی که از خدمات و پشتیبانی شما راضی باشند ،تبدیل به مشتریان دائم شما می‌شوند و شما را به دیگران هم توصیه می‌کنند. به‌این‌ترتیب مسیر رشد شرکت شما هموارتر می‌شود.

از فعالیت تجاری خود لذت ببرید

درست است که ریاست و مدیریت شرکت، مستلزم سخت‌کوشی و اراده‌ی قوی است؛ اما مزایا و منافع آن زحمات شما را جبران خواهد کرد و حتی زندگی‌تان را تغییر خواهد داد. با پیروی از مراحل ذکرشده، در راه موفقیت قدم بردارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات