آخرین خبرها از قیمت پژو 2008

شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شورای رقابت اعلام کرده است که در قیمت‌گذاری پژو 2008 دخالت نخواهد کرد. از طرفی دیگر، منبعی آگاه در ایران خودرو مدعی شد که قیمت این خودرو ۱۰۵ میلیون تومان خواهد بود.
تبلیغات

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در بخشی از تازه‌ترین مصاحبه خود به پژو 2008 و قیمت آن پرداخته است. وی دراین‌باره به خبرنگاران گفت:

اصولا شورای رقابت تنها در مورد خودروهایی وارد دستورالعمل قیمت‌گذاری می‌شود که به دلیل محدودیت عرضه و تنوع و نبود فضای رقابتی، مشتری حق انتخاب ندارد. اما در مورد پژو ۲۰۰۸ با توجه به قیمت بالای ۵۰ میلیون تومانی این خودرو و نیز وجود رقبای متعدد در محدوده قیمتی این خودرو، مشتری به ‌اندازه‌ی کافی حق انتخاب دارد و شورای رقابت نیازی به ورود جهت قیمت‌گذاری این خودرو نمی‌بیند. اما اینکه صرفا و با توجه به ادعای خودروساز مبنی بر قیمت بالای ۵۰ میلیون تومان و وجود فضای رقابتی برای خودرویی خاص مانند پژو ۲۰۰۸، شورای رقابت خود به مسئله قیمت‌گذاری ورود نکند و بدون بررسی‌های لازم حق را به خودروساز دهد نیز تلقی اشتباهی است. بر این اساس پس از دریافت نامه رسمی از طرف ایران خودرو مبنی بر تعیین قیمت پژو ۲۰۰۸ توسط این شورا، کارشناسان ما بررسی لازم را انجام دادند و اعلام کردند که پژو ۲۰۰۸ در محدوده قیمتی مشمول قیمت‌گذاری از طرف مرکز ملی رقابت نبوده و لذا از دستورالعمل شورای رقابت معاف است. با توجه به اینکه حداقل ۴ تا ۵ خودرو در محدوده قیمتی پژو ۲۰۰۸ قرار دارد؛ لذا این امکان برای مشتری فراهم است تا با بررسی کیفیت و امکانات متناسب با نیاز خود، خودرو را انتخاب و خریداری کند. در چنین شرایطی ورود شورای رقابت بی‌معنی است و خودروسازان باید تلاش کنند تا با تعیین قیمتی منطقی برای محصولات خود در این بازار رقابتی سهم بیشتری را به دست آورند. 

امروز اما در جدیدترین اظهار نظر، به نقل از منبعی آگاه در ایران خودرو، قیمت نهایی پژو 2008 از طرف ایکاپ به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه، ۱۰۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این منبع آگاه اعلام کرد:

بنا به درخواست بسیاری از نمایندگی‌های ایران خودرو در سرتاسر کشور مبنی بر اعلام قیمت نهایی پژو ۲۰۰۸ جهت اعلام به خریداران، یکی از مسئولان ارشد فروش ایران خودرو طی نامه‌ای به این نمایندگی‌ها، قیمت ۱۰۵ میلیون تومان را به‌عنوان مبلغ نهایی و مد نظر ایکاپ اعلام کرده است.

این منبع آگاه در ادامه مدعی شد که قیمت ۱۰۵ میلیون تومان برای خودروهای تحویلی شهریورماه در نظر گرفته شده است. با این حال این احتمال وجود دارد که در ادامه ایران خودرو قیمت ۲۰۰۸ را تا ۱۱۵ میلیون تومان نیز افزایش دهد.

از سوی دیگر در فضای مجازی بازار خرید و فروش حواله پژو 2008 بسیار داغ است. با وجود اعلام رسمی ایران‌خودرو مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش حواله پژو 2008، بسیاری از دلال‌ها و واسطه‌ها با استفاده از ترفند وکالت بلاعزل به خرید و فروش حواله این خودروی پر سروصدا می‌پردازند. این در حالی است که ایران خودرو با لحاظ کردن شرایط عدم امکان صلح طی مراحل پیش‌خرید، عملا اجازه نقل و انتقال بدون اطلاع این شرکت را نداده است. لذا این خودروساز هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال تحویل خودرو به اشخاصی به‌جز شخص ثبت‌نام کننده نخواهد داشت؛ ولو اینکه وکالت بلاعزل به خریدار حواله داده شده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات