کارآفرینان ثروتمند دنیا اوقاتشان را چگونه سپری می‌کنند

یک‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کارآفرینان در نقاط مختلف دنیا زمان خود را با شیوه‌های متفاوتی سپری می‌کنند و هرکدام درصد رضایتمندی متفاوتی از تعادل میان زندگی کاری و شخصی‌ دارند.
تبلیغات

تعادل بین زندگی و کار یک امر ضروری برای حفظ سلامتی و رسیدن به موفقیت است. اما برای کارآفرینانی که مشغله‌ی زیادی دارند، این موضوع تبدیل به چالش بزرگی شده است. آخرین مطالعات صورت گرفته توسط مؤسسه‌ی HSBC نشان می‌دهد که ۸۳ درصد از کارآفرینان موفق سراسر دنیا معتقدند تعادل خوبی بین زندگی و کار خود برقرار کرده‌اند؛ اما به این معنا نیست که ساعات کاری طولانی ندارند. تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات به‌دست‌آمده از ۴۰۶۷ کارآفرین موفق، توانسته است به حقایق جالبی در مورد آن‌ها دست پیدا کند. این افراد که دارای ملیت‌های مختلف هستند، اوقات خود را با روش‌های متفاوتی سپری می‌کنند.

از میان کارآفرینان اروپایی، آمریکایی، آسیا-اقیانوسیه و خاورمیانه، کارآفرینان اروپایی بیشتر زمان خود را به فعالیت‌های شخصی مانند استراحت، معاشرت با دیگران و خوابیدن اختصاص می‌دهند. یک کارآفرین اروپایی به‌طور میانگین ۳ ساعت و ۲۴ دقیقه از زمان خود را خارج از محیط کار و با دوستانش سپری می‌کند. این صاحبان کسب‌و‌کار حداقل هر روز ۷ ساعت و ۴۸ دقیقه می‌خوابند. جالب است بدانید که در کشور سوئیس این رقم به ۸ ساعت و ۳۶ دقیقه خواب شبانه می‌رسد. این موضوع که آن‌ها خوابیدن و بودن در کنار دوستان و خانواده را در اولویت قرار می‌دهند به این معنا نیست که کار نمی‌کنند. در فرانسه یک کارآفرین به طور متوسط روزانه ۱۰ ساعت و ۳۶ دقیقه کار می‌کند.

Entrepreneur

کارآفرینان آمریکایی ترجیح می‌دهند زمان بیشتری به کار کردن اختصاص دهند و کمتر استراحت و با دیگران معاشرت کنند. به‌طور میانگین یک کارآفرین آمریکایی روزانه ۳۰ دقیقه بیشتر از کارآفرینان اروپایی کار می‌کند و زمان کمتری به کارهای شخصی اختصاص می‌دهد. آن‌ها وقتی بیرون از محیط کار هستند، زمان خود را با مراقبت کردن از فرزندانشان و مدیرت کردن امور خانه سپری می‌کنند.

در خاورمیانه شرایط متفاوت است و بیشتر زمان افراد صرف کار می‌شود تا تفریح. کارآفرینان خاورمیانه حداقل زمان ممکن را برای فعالیت‌های شخصی خود می‌گذارند و زمان زیادی به کار کردن اختصاص می‌دهند. مدت زمان کاری میانگین در میان کارآفرینان منطقه‌ی خاورمیانه، ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه است و تنها ۵ ساعت و ۱۲ دقیقه از زمان آن‌ها صرف رسیدگی به امور شخصی می‌شود. این کارآفرینان در مقایسه با کارآفرینان سراسر دنیا کمتر می‌خوابند و حدود ۶ ساعت و ۱۸ دقیقه خواب شبانه دارند. برخلاف تصور عموم، به نظر نمی‌رسد که این مقدار کار زیاد، تأثیر منفی بر زندگی آن‌ها گذاشته باشد. ۸۶ درصد آن‌ها معتقدند که تعادل خوبی بین زندگی و کارشان برقرار کرده‌اند.

Entrepreneur

این وضعیت برای کارآفرینان آسیا-اقیانوسیه هم مشابه است؛ اما آن‌ها تعادل بهتری دارند. یک روز معمولی در این منطقه ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه است و همین موضوع باعث می‌شود کارآفرینان این منطقه خواب شبانه ۶ ساعت و ۵۴ دقیقه‌ای داشته باشند که مقدار آن از ساعت خواب کارآفرین آمریکایی و خاورمیانه بیشتر است. این افراد نیز مانند کارآفرینان اروپایی، اهل معاشرت در بیرون از محل کار هستند و روزانه حداقل ۳ ساعت از زمان خود را صرف این کار می‌کنند. این افراد زمان کمتری به مراقبت از بچه‌ها، مدیریت امور خانه و شرکت در فعالیت‌های داوطلبانه اختصاص می‌دهند.

در میان کارآفرینان تمام نقاط دنیا، کارآفرینان اهل آسیا-اقیانوسیه کمترین میزان رضایت از زندگی خود را دارند و تنها ۷۶ درصد آن‌ها معتقدند که تعادل خوبی بین زندگی و کارشان برقرار است. این در حالی است که ۸۵ درصد کارآفرینان اروپایی، آمریکایی و اهل خاورمیانه از وضعیت خود و تعادل بین کار و زندگی شخصی‌شان راضی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات